فرماندار یزد گفت: ساماندهی متکدیان شهر یزد کار یک دستگاه و نهاد نیست و مصمم هستیم این طرح را با جدیت بیشتری انجام دهیم.

ساماندهی متکدیان شهر یزد با جدیت بیشتری انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار یزد صبح چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان یزد اظهار داشت: در سال گذشته جلساتی با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهرستان برگزار شد و خوشبختانه با همکاری دستگاه قضایی، شهرداری، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مصوبات اجرایی شده و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

مصطفی سالاری گفت: برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و حل این مسئله اجتماعی مهم به همگرایی، همکاری و همفکری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیاز است و رفع این آسیب اجتماعی کار یک دستگاه و نهاد نیست و مصمم هستیم این طرح را با جدیت بیشتری انجام دهیم.

وی  افزود: ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی است و باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار یزد گفت: با توجه به دستورالعمل‌ها و آئین نامه کودکان کار و متکدیان که تدوین شده است باید آموزش‌های لازم و پوشش حمایتی برای این افراد در نظر گرفته شود تا بتوانند به زندگی عادی خود باز گردند.

سالاری اظهار داشت: رفع این معضل و آسیب‌های اجتماعی آن به یک زیربنای فرهنگی نیاز دارد که بخشی از آن به فرهنگ برمی گردد، بخشی به گروه‌های مردم نهاد و بخشی از آن نیز به خود مردم باز می‌گردد که باید  در این زمینه کمک کنند.

فرماندار یزد گفت: توجه به معضلات ایجاد شده توسط متکدیان در شهر یزد باید مورد توجه جدی قرار گیرد و با پیگیری‌های مستمر و هماهنگ در جهت ساماندهی متکدیان در سطح شهر اقدامات لازم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.