بجنورد- مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ماه مبارک رمضان ۶هزار و ۱۵۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در سطح استان کشف و معدوم شد.

۶۰۰۰کیلوگرم موادغذایی فاسد معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محمود بهنیا اظهار کرد:  طی این مدت ۲۶۴ مورد بازدید از شیرینی فروشی ها و کارگاه های قنادی، ۱۴۶ مورد بازدید از محل های اختصاصی تهیه، تولید و توزیع زولبیا و بامیه و شیرینی های سنتی و ۱۶۰ مورد بازدید از مراکز فروش آش و حلیم توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.

وی تصریح کرد : ۴ هزار و ۶۵۹ بازدید نیز از سایر مراکز (مراکزتهیه و تولید مواد غذایی و اماکن عمومی ) و ۵۰۴ مورد نیز بازدید از مساجد و اماکن متبرکه انجام شده است.

این مسئول افزود: در این مدت ۸ هزار و ۱۰۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی ، ۵۳۲ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، ۱۲۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ۷۰۶ مورد نمونه برداری موادغذایی با تجهیزات پرتابل بازرسی انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در جریان این بازدیدها صدور ۷۵ مورد اخطاریه به مراکز و اماکن، ۴ مورد معرفی به مراجع قضایی، ۳ مورد تعطیلی و ۱۰ هزارو ۹۵ کارت بهداشت صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۴۷ مورد گزارش ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و ۱۱۷ مورد گزارش متفرفه از سوی مردم پیگیری و رسیدگی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.