وزیر امور خارجه قطر در سخنانی گفت که با هر خواسته‌ای که حق حاکمیت این کشور را نقض کند مخالف بوده و این کشور خواستار روابط مثبت و سازنده با ایران است.

به گزارش قدس آنلاین،  "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس خبری درباره خواسته کشورهای عربی از قطر گفت: با هیچ خواسته‌ای که  حق حاکمیت ما را نقض کند موافق نبوده و اجازه نخواهیم داد موضوعی از خارج از قطر بر ما تحمیل شود.

"محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" در ادامه سخناش گفت:ادعاهای دولت‌های محاصره کننده قطر هدف‌های اشتباهی داشته و به دنبال همراهی و همبستگی کشورهای غربی است.

وی افزود: هدف خواسته‌هایی که کشورهای محاصره کننده مطرح کرده‌اند تحت سیطره قرار دادن قطر است.

وزیر امور خارجه قطر ادامه داد: واشنگتن از همان ابتدای بحران، تشدید اوضاع را از طریق بیانیه‌های وزارت‌های دفاع و خارجه رد کرد.

وی افزود: لیست درخواست‌ها آماده شد تا رد شود و ما بر ارائه خواسته‌ها بر پایه‌های واضح تاکید داریم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: موضع روسیه آشکار و خواستار گفت‌وگو بوده و با هرگونه تشدید اوضاع مخالف است.

وزیر امور خارجه قطر از عدم تحرک اتحادیه عرب نیز انتقاد کرد و گفت:اتحادیه عرب از زمانی که تحریم‌هایظالمانه علیه قطر اعمال شد هیچگونه تحرکی نداشته است.

وی گفت: ما هیچگونه واهمه‌ای نداشته و آماده مقابله با هر پیش آمدی پس از پایان مهلت دولت‌های محاصره کننده است.

این مقام قطر اضافه کرد: قوانین بین‌المللی و همپیمانان بین‌المللی ما با هرگونه تشدید اوضاع موافق نیستند و اتهام قطر به تروریسم غیر قابل قبول بوده و مبارزه قطر با تروریسم کاملا مشهود است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: کشورهایی که قطر را به تروریسم متهم می‌کنند سازمان‌ها و شخصیت‌هایی در این کشورها حضور دارند که متهم به تروریسم هستند.

وی  افزود: خواستار روابط مثبت و سازنده با ایران و بر اساس احترام متقابل هستیم.

وزیر امور خارجه قطر درباره خواسته کشورهای عربی برای تعطیلی شبکه خبری الجزیره گفت: شبکه الجزیره نقش تریبون آزادی برای میلیون‌ها نفر در جهان عرب را ایفا کرده است و به کسانی که می‌خواهند این شبکه را تعطیل کنند می‌گوییم که شبکه‌ای ایجاد کنید که بتواند با آن رقابت کند. شبکه الجزیره پیشرو بوده و باعث افتخار قطر به شمار می‌‌آید.

وی افزود: قطر باعث ایجاد انقلاب‌های بهار عربی نبوده و این ملت‌ها بودند که پس از چندین دهه سرکوب، این انقلاب‌ها را ایجاد کردند.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.