با حضور شهردار شیراز و رئیس کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری نانجینگ پیش‌نویس سند قرارداد خواهرخواندگی میان دو شهر، امضاء و مبادله شد.

پیش‌نویس سند خواهرخواندگی شیراز و نانجینگ چین امضا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، با حضور شهردار شیراز و رئیس کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری نانجینگ پیش‌نویس سند قرارداد خواهرخواندگی میان دو شهر، امضاء و مبادله شد.

علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز در جلسه امضاء‌ پیش‌نویس تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شیراز و نانجینگ گفت: هدف از امضاء‌ این تفاهم‌نامه، همکاری برای توسعه اقتصادی، فرهنگی، گردشگری است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بنا به درخواست مسئولان شهر نانجینگ و بعد از انجام بررسی‌های ضروری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: گردشگری، اولویت سرمایه‌گذاری در شیراز است و یکی از اهداف این تفاهم سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری است.

شهردار شیراز افزود: هیئت چینی، برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی نظیر احداث هتل، باز زنده‌سازی بناهای تاریخی، پزشکی و گردشگری و تبادل توریست ابراز علاقه کرده است.

 پاک‌فطرت با یادآوری این نکته که نانجینگ قدمت تاریخی زیادی دارد،‌ گفت: این شهر پایتخت تاریخی چین محسوب می‌شود و در این زمینه اشتراکات زیادی با شیراز دارد؛ با توجه به قدمت تاریخی دو شهر و گردشگرپذیر بودن آنها پیشنهاد شد نانجینگ دفتری را به عنوان نمایندگی در شیراز راه‌اندازی کند.

رئیس کمیته دائمی کنگره خلق نانجینگ(رئیس پارلمان شهری) نیز با اشاره به اینکه شهر نانجینگ شهری گردشگرپذیر است،‌ گفت: سالانه میلیون‌ها گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند.

چن شائوزه با بیان اینکه نانجینگ چهارمین پایتخت باستانی بزرگ چین و دارای بزرگترین دیوارهای شهری به طول 25 کیلومتر است، افزود: ما آماده همکاری و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری هستیم.

وی با اشاره به وجود 53 واحد دانشگاهی در نانجینگ، بسترهای تحصیلی، تجاری و گردشگری موجود در این شهر را نیز معرفی و بیان کرد: می‌توان در زمینه احداث هتل‌های بزرگ و مدرن، تاسیسات گردشگری، مراکز دانشگاهی و بازسازی بناهای تاریخی، با شیراز همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.