خرم آباد- فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه پذیرایی و اسکان از ۱۰ هزار نفر در مهران، ۵۰۰۰ نفر در کربلا و ۵۰۰۰ نفر در نجف برای ما در نظر گرفته شده است، افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با ستاد عتبات عالیات است، عمده انتقاد از ما در سال قبل این بود که مکان‌های اسکان ما از حرم دور بودند، اکنون باید برای تهیه اسکان اقدام کنیم .

۲۰ هزار زائر اربعین در لرستان پذیرایی و اسکان داده می شوند
به گزارش قدس آنلاین، مرتضی کشکولی در جلسه ستاد اربعین استان که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: ستاد اربعین لرستان سال گذشته با ۱۸ کمیته تشکیل شد و عمده فعالیت آن در دو حوزه اسکان و پذیرایی بود و زیرمجموعه درمان نیز فعالیت چشم‌گیری داشت .
وی با اشاره به فعالیت ستاد اربعین استان در داخل و خارج از مرزهای استان، ادامه داد : فعالیت ما در مرزهای مهران و ورودی‌های استان بود و در شهرهای کربلا و نجف بود که در عراق فقط اسکان داریم .
کشکولی عنوان کرد: محل موکب ما در مرز با شاخص اصلی نزدیک به گمرک مرزی و مجاور پایانه اتوبوس‌رانی بود و پنج مدرسه برای اسکان تعیین شده بود که با کمک نوسازی مدارس تجهیز و تعمیر و آماده اسکان شدند و در نجف نیز دو سوله در یک پادگاه یک ساختمان ۲۴ واحدی و یک حسینیه برای اسکان زائران لرستانی داشتیم .
دبیر ستاد اربعین لرستان ادامه داد: مجموع پذیرایی ما ۱۷۰ هزار پرس غذا، ۹۳ هزار میان‌وعده در مهران و ۱۵ هزار نفر به‌طور نسبی اسکان داشتیم و ۵ تن برنج، ۲ تن خرما، ۳ راس گاو و ... مصرف کردیم و در کربلا نیز ۱۶ هزار ۵۰۰ نفر اسکان داشتیم و ۱۷ هزار و ۵۰۰ میان‌وعده داده شده و ۷۰۰۰ نفر توسط کادر پزشکی ویزیت شدند .
وی با اشاره به اینکه عتبات و حج و زیارت برای ۹۰ نفر خادم ویزای رایگان گرفتند، عنوان کرد: در نجف اشرف نیز ۱۹ هزار نفر اسکان شده و از ۲۲ هزار نفر با میان‌وعده پذیرایی شد و پست امداد نیز ۳۰۰۰ نفر از زائران را ویزیت کردند .
کشکولی با بیان اینکه کل پذیرایی در نجف، کربلا و مهران در طول ۱۲ روز ۳۰۰ هزار نفر بود که در حقیقت امداد و نجات و درمان ۱۲ هزار نفر را ویزیت کردند، افزود: کمک‌های مردمی که به‌صورت نقدی جمع‌آوری شد، ۲۳۱ میلیون تومان و غیرنقدی ۵۰ میلیون تومان بوده است، هزینه مواد غذایی و امکانات سرمایه‌ای نیز ۲۵۵ میلیون تومان بوده و ۶۰۰ میلیون تومان در این ستاد هزینه شده است .
دبیر ستاد اربعین لرستان با اشاره به اینکه برای سال جدید از ۸ صفر تا ۲۷ صفر یعنی از ۶ آبان تا ۲۵ باید پذیرایی داشته باشیم، ، اظهارکرد: علاوه‌بر مرزهای سه‌گانه امسال مرز خسروی نیز به مرزهای عبور و مرور اضافه شده است، اما مرز مهران برای ما در نظر گرفته شده است .
فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه پذیرایی و اسکان از ۱۰ هزار نفر در مهران، ۵ هزار نفر در کربلا و ۵ هزار نفر در نجف برای ما در نظر گرفته شده است، افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با ستاد عتبات عالیات است، عمده انتقاد از ما در سال قبل این بود که مکان‌های اسکان ما از حرم دور بودند، اکنون باید برای تهیه اسکان اقدام کنیم.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.