هنر/ محمدعلی میرزایی:نشست خبری دومین جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با حضور مصطفی آجرلو، دبیر جشنواره، در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

آثار هنری ضدآمریکایی به‌صورت رایگان به رسانه‌ها داده می‌شود

در این نشست آجرلو درخصوص جشنواره و محوریت آن گفت: در تیرماه سال 1394 مقام معظم رهبری موضوع «حقوق بشر آمریکایی» را مطرح کردند و گفتند خوب است 7 تا 12 تیرماه به‌دلیل جنایت‌هایی که آمریکایی‌ها در این فاصله زمانی انجام داده‌اند، به نام «هفته حقوق بشر آمریکایی» مطرح شود. بنابراین تصمیم بر این شد که در سالگرد این موضوع، فعالیتهای هنری در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان این‌که در بخش بین‌المللی هم در 10کشور نمایشگاه و نشست‌های تخصصی با این موضوع برگزار شد، افزود: بخش‌های موشن‌گرافیک، ایپوگرافی، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی در بخش داخلی و پوستر و کاریکاتور در بخش بین‌الملل از دیگر بخش‌های این جشنواره است و آثار تولیدشده را به‌صورت رایگان در اختیار رسانه‌ها ازجمله صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قرار دادیم.

وی گفت: هدف ما از این‌کار این بود که این جشنواره تعامل خوبی را با مردم برقرار کند. در سطح شهر و میادین هم با سازمان زیباسازی شهرداری تهران رایزنی‌هایی داشتیم تا آثار هنری در این زمینه برای مردم نمایش داده شود.

وی درخصوص میهمانان و اختتامیه جشنواره خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه از چند بخش تشکیل شده و ما از میهمانانی ازجمله دکتر محسن رضایی، دکتر علی‌اکبر ولایتی، مهندس عزت‌الله ضرغامی و دکتر کدخدایی و حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و آقای محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری دعوت به عمل آورده‌ایم. همچنین در مراسم اختتامیه از هنرمندانی که در این زمینه آثار فاخری تولید کردند، تقدیر و تجلیل به عمل خواهیم آورد که دو تن از آنها، استاد اسفندیار قره‌باغی و نیز آقای پرویز شیخ‌طادی کارگردان برجسته کشورمان هستند.

آجرلو اضافه کرد: ما سال گذشته هم کتاب‌پژوهشی داشتیم که این کتاب در قالب مجموعه مقالات ارائه می‌شود. در این دوره از جشنواره هم ما میزبان اندیشمندان و دانشمندانی از کشورهای دیگر هستیم که نشست‌هایی را در دانشگاه‌های شهر تهران برگزار می‌کنند.

به گزارش دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی، مراسم اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه از ساعت ۱۷٫۳۰ به‌شکل مستقیم از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. همچنین شبکه‌های مختلف سیما نیز به‌شکل گزارش‌های زنده تلویزیونی این مراسم را تحت‌پوشش رسانه‌ای خود قرار خواهند داد. براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته، این مراسم توسط شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما نیز برای مخاطبان خارجی پخش می‌شود. گفتنی است مراسم اختتامیه دومین جشنواره علمی هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با حضور مسئولین، هنرمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه از ساعت ۱۷٫۳۰ در تهران، تقاطع خیابان حافظ و سمیه، تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود و حضور برای همه علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی آزاد می‌باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.