«ریموند دیویس» جاسوس آمریکایی که به اتهام قتل دو شهروند پاکستانی بازداشت شده بود پس از آزادی اکنون در کتابی که منتشر کرده به جرم خود و روند آزادی‌اش اعتراف کرده است.

دردسر افشاگری‌ جاسوس آمریکایی برای «نواز شریف» و «زرداری»

به گزارش قدس آنلاین، ریموند دیویس جاسوس آمریکایی که «محمد فهیم و فیضان حیدر» دو شهروند پاکستانی  را در لاهور  به ضرب گلوله کشته بود اکنون در کتاب خاطراتش روند آزادی خود را بیان کرده است که قطعا گریبانگیر «نواز شریف و زرداری» را خواهد گرفت.

وی در کتابش جملاتی را نوشته که نشان از رایزنی‌های ویژه حکام وقت آمریکا با دولتمردان پاکستانی داشته‌اند.

دیویس در کتاب خود نوشت که آصف علی زرداری رئیس‌جمهور سابق پاکستان، نواز شریف نخست‌وزیر کنونی و ژنرال پاشا برای آزاد شدن من همدست بودند.

وی افزود: «برای صدور حکم آزادی من، جان کری در لاهور با نواز شریف دیدار کرد».

بر اساس نوشته دیویس، «پس از دیدار جان کری و نواز شریف آزاد شدن من قطعی شد زمانی‌که حکم آزادی من داده شد، ژنرال پاشا در دادگاه حضور داشت».

جاسوس آمریکایی تصریح کرد که: «برای آزادی من دولت پاکستان ۲۳ میلیون روپیه پرداخت کرد که بعدا آمریکا به آنان بازگرداند ... تا لحظه آخر نمی‌دانستم که دارم آزاد می‌شوم ... من را در ماشین با قفس به دادگاه برده بودند ... ورثه مقتولین راضی نبودند که من را با قبول دیه آزاد کنند و در مقابل ماشین قفس من لب به اعتراض گشوده بودند، متوجه نمی‌شدم به اردو چه می‌گفتند».

وی می‌افزاید: «فکر می‌کردم که با پول آزادی من خریداری شده ... اما برای راضی کردن ورثه، ارتش پاکستان نقش کلیدی ایفا کرده بود ... این «وارثان راضی نبودند که من را ببخشند و آنان را با تهدید و پول راضی کرده بودند. »

در ادامه خاطرات دیوس می‌گوید: «ژنرال پاشا در دوران محاکمه من از دادگاه به سفیر آمریکا کامرون مینتر پیغام می‌داد ... افزون بر ژنرال پاشا تعدادی از اعضای سازمان مخفی هم دوران آزادی با من در دادگاه بودند».

در نوشته‌های جاسوس آمریکایی آمده است که «در هنگام خروج دیپلمات های آمریکایی در عبور از مرز  پاکستان ترسیده بودند و مسئولان سفارت‌خانه آمریکا تا آخرین لحظه همراه ما بودند که مبادا پا کستان مانع حرکت ما شود ... سفیر امریکا کامرون مینتر در هواپیما با وزیر امور خارجه ارتباط برقرار کرد. کامرون به من گفت که  با هیلاری خوب حرف بزنم و از او تعریف کنم»

دیویس می‌افزاید: «من از کشتن دو شهروند پاکستانی اصلا پشیمان نیستم، البته درمورد خراب شدن روابط آمریکا و پاکستان پشیمان بودم»

در ادامه خاطرات آمده: «جان کری برای آزادی حسین حقانی و من به پاکستان آمده بود ... در حقیقت برای آزادی من ژنرال پاشا و سفیر آمریکا  "کامرون" برنامه‌ریزی کردند، بعد این برنامه را به ارتش پاکستان دادند و ارتش پاکستان با اجرای آن برنامه من را آزاد کرد».

به نوشته دیویس، «ژنرال پاشا سعی می‌کرد  من را آزاد کند، از این رو بعد از آزادی من ارتش پاکستان برای پاداش به ژنرال پاشا یک سال اضافه خدمت داد، یک روز قبل از آزادی، ارتش پاکستان ورثه متوفی را به زندان کوت لکهپت آورد».

به نظر می‌رسد اعترافات این جاسوس آمریکایی که به این صراحت ارتش و شخص رئیس‌جمهور پاکستان را به چالش کشیده است به زودی دامنه‌های وسیعی پیدا کند و بهانه‌ای برای مخالفان دولت می‌شود تا بیش از پیش به اعتراض بپردازند.

روابط آمریکا و پاکستان اخیرا باز هم با چالش مواجه شده است و سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرده که «رابطه با آمریکا آنقدری برای ما اهمیت ندارد که منافع چین و روسیه را نادیده بگیریم. »

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.