زنجان-معاون فروش وخدمات مشترکین برق شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت:‌ با همکاری و تعامل صنایع در زمینه صرفه جویی در مصرف برق، پیک بار استان زنجان به ۹.۶ مگاوات کاهش یافته است.

پیک بار مصرف برق در استان زنجان به ۹ و ۶ دهم مگاوات کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، پیام جوادی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با افزایش دمای هوا در استان زنجان و رشد مصرف برق ، کارشناسان دفتر مدیریت مصرف این شرکت در حوزه معاونت فروش وخدمات مشترکین اقدامات فشرده تری در حوزه جلب همکاری صنایع انجام داده و تا کنون پیک بار استان را  ۹.۶ مگاوات کاهش دادند.

وی  با تاکید بر اهمیت کنترل پیک بار برق تابستان امسال و نقش موثر مشترکان برق سنگین وعادی استان زنجان در مدیریت مصرف برق گفت:‌ بیش از نیمی از مصرف برق در استان در بخش صنعت وکشاورزی صرف می شود و ضرورت همکاری این دوبخش در کاهش پیک بار برق تابستان دوچندان است.

جوادی  تصریح کرد: تعداد ۲۹ شرکت صنعتی در طرح جابجایی تعطیلات وتعمیرات سالیانه ، تعداد ۵ صنعت در طرح ذخیره عملیاتی و ۳ کارخانه در طرح استفاده از مولدهای اضطراری اعلام همکاری داشته اند که با دستورالعمل های ابلاغی وزارت نیرو به ازای هر همکاری شامل تخفیف  و پاداش های مادی خواهند شد . 

معاون فروش وخدمات مشترکین برق شرکت برق منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه  نیمی از برق در استان زنجان در بخش صنعت وکشاورزی مصرف می شود که تاکنون پیک بار استان را  ۹ و ۶ دهممگاوات کاهش دادند، تصریح کرد: با وجود همکاری های انجام شده پیک بار حادث شده در استان زنجان  ۵۴۵.۹۵ مگاوات  ثبت گردید که به مرز سهیمه هدف گذاری شده از سوی شرکت توانیر( ۵۴۶مگاوات) رسیده و لازم است توجه ویژه ای در این زمینه صورت گیرد تا شاهد تداوم توزیع پایدار ومطمئن برق باشیم.

جوادی  سهم مشترکان خانگی ، تجاری  و اداره ها وسازمانهای دولتی وغیردولتی بدر کاهش اوج مصرف برق را مهم ارزیابی کرد و خواستار استفاده بهینه از وسایل سرمایشی پرمصرف برقی بویژه کولر شد و افزود : هم استانی های عزیز مهمترین نقش را در کنترل بحران اوج مصرف برق در فصول گرم سال دارند و با رعایت نکات بسیار ساده ی مدیریت مصرف انرژی کمک بسزایی به عبور از این بحران می کنند.

وی ادامه داد:  در ساعات اوج مصرف برق که در فصل تابستان از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۷بعداز ظهر و از ساعت ۱۹ الی ۲۳ شب اتفاق می افتد، درجه دمای کولرهای گازی وآبی به میزان متعادل تنظیم ،  لامپ های اضافی خاموش و از وسایل پرمصرف مثل اتو ، ماشین لباس شویی ، ظرف شویی ، مایکرویو، جددا خودداری شده و از باز وبست زیاد یخچال وفریزر تا حد امکان جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.