خط قرمز- سعید کوشافر: پسر جوانی که با همکاری دو دوستش و البته طعمه قراردادن یک دختر جوان اقدام به سرقتهای حیله گرانه از شهروندان ایرانی و بویژه طرفدار تبعه دیگر کشورها می‌کردند، سرانجام دستگیر شدند.

نقشه شوم دختر و پسر جوان برای دزدی همه اموال دو مرد خارجی

ماجرا از جایی شروع می‌شود که دو تبعه یکی از کشورهای همسایه که عرب زبان است از طریق مرزهای غربی وارد کشورمان می‌شوند، آنها تصمیم می‌گیرند برای زیارت و البته سیاحت سری هم به شهر مشهد بزنند. آنها در شهر اهواز بودند که با خانمی میانسال آشنا شدند، این خانم مدعی بود که پسری جوان دارد که در مشهد زندگی می‌کند و بخاطر همین می‌تواند راهنمای خوبی برای این دو مرد عرب زبان باشد که تابحال به مشهد نیامده و با این شهر آشنایی ندارند.

دو تبعه خارجی که به حرفهای زن میانسال اعتماد کرده بودند از او خواستند که با پسرش هماهنگی کند و زن هم در تماس تلفنی از پسرش خواست تا مقدمات اسکان این دو مرد عرب زبان را فراهم کند به گونه‌ای که بتوانند با هزینه کمتر امکان اقامت بیشتری در شهر را داشته باشند، او سپس از پسر جوان خواست تا زمینه حضور آنها برای زیارت را فراهم کرده و امکان بازدید از مکانهای توریستی و گردشگری مشهد و اطراف آنرا برای آنها مهیا کنند.

پس از این بود که دو تبعه خارجی با خیالی آسوده و از طریق هواپیما راهی مشهد شدند، طبق قرار باید پسر 20 ساله در فرودگاه به پیشواز آنها می‌آمد، که همینطور هم شد، پسر جوان در سالن خروج فرودگاه منتظر دو مرد عرب زبان بود. پس از احوالپرسی گرم با این دو تبعه خارجی آنها را سوار بر خودرو کرده و به مکانی که برای اقامتشان تدارک دیده بود رهنمون شد، این مکان نه هتل بود و نه هتل آپارتمان و نه حتی مسافرخانه، بلکه این جوان 20 ساله برای این دو مرد عرب زبان خارجی یک خانه مسکونی در محدوده بلوار طبرسی را مهیا کرده بود.

*نقشه سرقت

دو روز از اقامت دو مرد خارجی در مشهد گذشته بود، آنها پس از زیارت از پسر جوان خواستند که مکانهای گردشگری و توریستی شهر را هم به آنها نشان دهد و پسر جوان با کرایه خودرو آنها را به نقاط مختلف شهر و ییلاقات حومه مشهد می‌برد.

در این بین پسر جوان که با دختری 30 ساله آشنا شده بود، گاهی اوقات این دختر را هم همراه خود و دو تبعه خارجی به نقاط گردشگری و دیدنی شهر می‌برد و همین مسئله سبب شد تا دختر جوان با دو مرد عرب زبان آشنا شود.

او گاهی اوقات که برای برخی امور از آنها جدا می‌شد، می‌گذاشت تا دختر 30 ساله با مردان عرب زبان حسابی گرم بگیرد و حرف بزند.

اما ماجرا از جایی شروع شد که روز سوم، صبح پسر جوان 20 ساله به همراه دو دوستش به خانه محل اسکان دو مسافر خارجی رفتند. آنها پس از وارد شدن در خانه مشاهده کردند که دختر جوان در آن خانه با دو مرد عرب زبان تنها مشغول گفت و گوست.

پسر جوان و دوستانش ناگهان شروع به داد و فریاد کردند و چنان خود را از حضور دختر جوان در محل اسکان دو مسافر خارجی عصبی نشان دادند که آنها احساس خطر کرده و هر لحظه احتمال دادند که این سه مرد عصبانی بلایی سر آنها بیاورند.

پسرهای جوان در حالیکه دختر را به شدت شماتت می‌کردند فریاد می‌زدند که این دختر در این خانه چه می‌کند؟ و همین امر باعث شد تا دو مرد عرب زبان به سرعت محل اسکان را ترک کنند.

پسر 20 ساله و دوستانش که دنبال همین موقعیت بودند، بلافاصله وارد عمل شده و 1500 دینار، دو حلقه انگشتری گران قیمت، دو عدد ساعت ارزشمند و گوشی تلفن همراه این دو مسافر خارجی و همچنین 600 هزار تومان وجه نقد ایرانی و مدارک دو مسافر خارجی را سرقت کردند.

*دستگیری سارقان

مردان مسافر عرب زبان که حسابی نسبت به تهدید جانشان بیمناک شده بودند چاره‌ای جز توسل به پلیس نداشتند، آنها با حضور در اولین مرکز پلیس ماجرا را بازگو کردند تا شاید پلیس شهر مشهد به فریادشان برسد.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح عملیات پلیس برای دستگیری سارقان خاطرنشان می‌کند: پس از حضور و طرح مسئله از سوی دو مرد عرب زبان و اینکه تمام اموال همراه و مدارکشان از محل اسکان سرقت شده و اکنون نه پولی دارند و نه مدارکی و می‌ترسند به محل اسکان بروند مبادا جانشان تهدید شود، موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمد بوستانی خاطرنشان کرد: تیم‌های تجسس کلانتری رسالت مشهد وارد عمل شده و با بررسی سخنان مالباختگان خارجی به سرنخهایی رسیدند که بررسی تک تک سرنخها آنها را به محل اختفای متهمان رهنمون می‌کرد.

مأموران تجسس کلانتری رسالت بلافاصله وارد عمل شدند و با دقت و جدیت سرنخهای موجود را دنبال کردند و در کمتر از 24 ساعت توانستند متهمان پرونده را ردزنی کرده و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. آنها سپس با کسب دستور قضایی اقدام به بررسی مخفیگاه سارقان کرده و موفق شدند اموال سرقتی را هم کشف کنند.

متهمان اکنون در انتظار دادرسی و حکم دادگاه هستند و دو مسافر عرب زبان خارجی نیز با خاطره‌ای از ترس و وحشت مشهد را به مقصد کشورشان ترک کردند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.