پایگاه اینترنتی وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد که ایران، در حال برگزاری یک مسابقه و نمایشگاه بین‌المللی یک هفته‌ای کاریکاتور «ترامپیسم» با هدف مسخره کردن رئیس‌جمهور آمریکا است.

پایگاه خبری کنگره آمریکا: ایرانی‌ها ترامپ را مسخره کردند

به گزارش قدس آنلاین،  پایگاه اینترنتی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا با اشاره به اقدام ایران در برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» گزارش کرد که ایرانیان ظاهراً در حال برگزاری یک مسابقه یک هفته‌ای کاریکاتور «ترامپیسم» و نمایشگاهی برای به تمسخر گرفتن رئیس‌جمهور آمریکا برگزار کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، نفر اول این مسابقه به نام «هادی اسد» که معادل یکهزار و ۵۰۰ دلار دریافت کرد،   ترامپ را به این شکل ترسیم کرده است که در حالی که یک کت دوخته شده با اسکناس دلار به تن دارد، بر روی کتاب‌ها تکیه داده است.

اسد می‌گوید که قصد داشته در کاریکاتور خود ماهیت جنگ‌طلب و پول دوست بودن ترامپ را به تصویر بکشد.

وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «من میخواستم ترامپ را در حال از بین بردن نمادهای فرهنگی نمایش دهم».

«مسعود شجاعی طباطبایی» برگزار کننده این رقابت گفت که هدف این مسابقه، استفاده از  کاریکاتورهای طنز به منظور تأکید بر رفتارها اشتباه ترامپ بوده است.

بنا بر گفته وی، مضامین این کاریکاتورها بر موضوعاتی چون اظهارنظرات ترامپ درباره زنان، رسانه ها و روسیه و همچنین وعده‌های انتخاباتی وی برای ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک ترامپ متمرکز است.

بنا به گفته طباطبایی، «ایسم در کلمه ترامپیسم اشاره‌ای است به نازیسم. بسیاری معتقدند اظهارنظرهای او شبیه هیتلر است. او با رسانه‌ها و پناهجویان رفتار بسیار بدی داشته است».

بر اساس این گزارش، افرادی از ۷۴ کشور در این نمایشگاه که روز دوشنبه افتتاح شد، شرکت کردند و یکهزار و ۶۱۴ کاریکاتور و چهار اثر آمریکایی نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمد که اثر دو نفر از آنها مورد تقدیر قرار گرفت.

کاریکاتور یکی از شرکت‌کنندگان آمریکایی به نام «رابرت جونز کلایتون»، عکس روی جلد دو شماره از مجله تایم را نشان می‌دهد که روی یکی از آنها عکس دونالد ترامپ و روی دیگری عکس هیتلر چاپ شده است.

بنا بر این گزارش، سازماندهندگان این نمایشگاه، در واقع سال گذشته نیز یک مسابقه با موضوع هولوکاست را با هدف مسخره کردن استانداردهای ریاکارانه جهان غرب در خصوص آزادی بیان برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.