بجنورد- مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ایران مهارت برای نخستین بار در تابستان امسال خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت دانش آموزان تهران را تحت پوشش قرار می دهد.

طرح ایران مهارت به صورت پایلوت در تهران اجرا می شود

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، مهدی علی اکبرزاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری در بجنورد اظهار کرد: این طرح با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و با استفاده از توان مربیان و نیز تجهیزات سازمان مزبور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح دانش آموزان در دوره های کوتاه مدت ۱.۵ ساعته تا ۲۰ ساعته، مهارت های مختلف را فرا می گیرند افزود: در پایان دوره از سازمان آموزش فنی و حرفه ای گواهینامه دریافت می کنند.
به گفته وی این طرح به صورت پایلوت در مرداد و شهریور ماه امسال در تهران اجرایی می شود و با شناسایی آسیب ها و ایرادهای احتمالی و رفع آن تابستان سال آتی به سایر استان ها تعمیم داده می شود.
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش گفت: تابستان امسال ۱۷هزار نفر دانش آموز متوسطه کشور در قالب اردوی زیارت اولی ها به شهرهای زیارتی مشهد، قم و شیراز اعزام می شوند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در ادامه از راه اندازی ۲۵ هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح کشور خبرداد.

اکبرزاده اظهارکرد: طی تابستان سال جاری ۲۵ هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح کشور با رشته‌های متنوع و در برخی از استان ها بومی و محلی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که حدود پنج میلیون دانش آموز از کلاس های اوقات فراغت در کشور بهره مند شوند.

اکبرزاده افزود: برخی از رشته های پایگاه های اوقات فراغت در ستاد تعریف شده و برخی دیگر نیز متناسب با شرایط جغرافیایی هر استان به صورت بومی و محلی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه کلاس های تابستانی نیز از سوی شورای آموزش و پرورش هر استان و متناسب با وضعیت اقتصادی آن منطقه اعلام می‌شود، گفت: پایگاه های اوقات فراغت در سطح مدارس برگزیده، حاشیه شهر، روستایی، هنرستان ها، دارلقرآن ها، کانون های فرهنگی هنری و کانون های پرورش فکری برپا خواهدشد.

اکبرزاده عنوان کرد: از سوی آموزش و پرورش ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به پایگاه های اوقات فراغت در سطح استان ها و مناطق کم برخوردار تخصیص می یابد تا همه دانش آموزان از این کلاس ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامعی برای نام نویسی و اطلاع از نحوه برپایی کلاس های اوقات فراغت به لحاظ مکان و زمان راه اندازی شده است، گفت: از طریق این سامانه جامع همه دانش آموزان و خانواده ها از رشته ها، مکان، زمان و شهریه آن در هر جای کشور می توانند اطلاع یابند که این مهم می تواند بانک اطلاعاتی خوبی برای برنامه ریزی سال های آینده باشد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: میانگین ساعت برپایی کلاس های اوقات فراغت برای هر دانش آموز ۱۸ ساعت است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان راه اندازی شد که چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دراین کلاس ها شرکت کردند.
وی یادآورشد: از ۱۲ تیرماه سالجاری تا آخر شهریور دانش آموزان به اردوهای راهیان نور و مناطق غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند که تاکنون ۵۵۰ هزار دانش آموز به این اردوها اعزام شده اند.

اکبرزاده با بیان اینکه سرانه کتاب در آموزش و پرورش در گذشته چهار جلد بوده که هم اکنون به ۱۰ جلد رسیده است، گفت: در نمایشگاه کتاب سال گذشته نیز برای هر مدرسه در سطح کشور یک میلیون تومان کتاب خریداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.