بیرجند- معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای رفع مشکلات بازارچه های مرزی استان گفت: بازارچه مرزی یزدان تا پایان سال جاری بازگشایی می شود.

بازارچه مرزی یزدان در سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، بی بی عصمت سرفرازی در نشست روسای اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تعاون بیرجند بیان کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصاد جامعه رفع شود باید گام های موثری در حوزه های مختلف برداریم.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط بخش خصوصی و دولتی بیان کرد: دولت نیز به دنبال کاهش تصدی گری بوده و نیازمند حمایت بخش خصوصی است.

سرفرازی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: بنابر اجرای سیاست های اصل ۴۴، باید این امر را محقق کنیم.

وی بیان کرد: تصویب بخش نامه و قوانینی که قاعده چندانی ندارند باعث تنش در حوزه اقتصادی شده و امنیت را نیز بر هم می زنند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بیکار شدن حتی یک نفر از اعضای جامعه، مسائل زیادی را به بار می آورد.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی بیان کرد: بخشی از اعتبارات کمک های فنی و اعتباری برای ان دسته از واحد هایی که در حوزه صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت رقابتی هستند، در نظر گرفته شده است.

سرفرازی با اشاره به بازارچه های مرزی خراسان جنوبی بیان کرد: امید است تا پایان سال جاری بازارچه یزدان بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه طی هشت ماهه گذشته اقدامات خوبی در مرزهای خراسان جنوبی انجام شد، گفت: افزایش تعداد باسکول ها و برگشت بخشی از درامدها به بازارچه ها از جمله اقدامات مطلوب انجام شده است.

سرفرازی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی  اظهار کرد: باید در کنار بیان مشکلات استان، پتانسیل ها و ظرفیت ها را نیز بیان کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.