اهواز-رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار کرد: سال گذشته طبق آمار پزشکی قانونی استان ۹۲ نفر مرد و ۷ نفر زن جان خود را بر اثر سوء مصرف مواد مخدر از دست دادند.

سوء مصرف مواد مخدر سال گذشته در خوزستان جان ۹۹ نفر را گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ یداله امیری در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر که ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با حضور مدیرکل این اداره کل و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد، با اشاره به اینکه اهداف پلیس مواد مخدر استان در حوزه سبلی و ایجابی در حال انجام است اظهار کرد: انجام اقدامات و فرآینده های متعددی به جهت کنترل فعالیت ها و اقدامات مرتبط با مواد مخدر و روان گردان ها در سطح استان و کشور، تقویت، توسعه و تجهیز استفاده فراگیر از امکانات نظامی و انتظامی در جهت تعقیب و انهدام باندهای مواد مخدر و مقابله با آنها، راه های پیشگیرانه، که از حالت سبلی خارج و به کمک سازمان های مرتبط با پیشگیری از مواد مخدر، انجام طرح های پاکسازی، کنترل محورهای موصلاتی، ارتقای امنیت اجتماعی، دستگیری عوامل توزیع و تهیه موادمخدر، پلمب مکان ها واماکن به نوعی توزیع مواد مخدر را داشتند، شناسایی مناطق شهری، روستایی، شناسایی عناصر اصلی و تامل همکاری با سایردستگاه ها از جمله بسیج و سپاه در بحث مقابله با موادمخدر وهمچنین سایر دستگاهها از جمله اهداف کاری پلیس موادمخدر است.

وی بااشاره به اینکه در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته نیز ۳۷ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در سطح استان داشتیم افزود: ۴ درصد افزایش دستگیری و همچنین ۹ درصد افزایش انهدام باندهای توزیع  مواد مخدر در سطح خوزستان صورت گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه از ۴۸ درصد پلمب اماکن توزیع و در قالب ۱۸ باب در استان خبرداد و عنوان کرد: در طرح های سبلی نیز ۷۰۰ مرحله طرح اجرا و ۸ درصد نسبت به سه ماه سال ۹۵ افزایش عملکردی داشتیم.

سرهنگ امیری با اشاره به اینکه خورده فروشی مواد مخدر یکی از معضلات مردم در سطح استان خوزستان بوده است، اظهار کرد: در زمینه یک درصد افزایش برخورد را در سه ماه اول امسال داشتیم.

وی در ارتباط با کشفیات گفت: در بحث موادشیمیایی و پیش سازها نیز ۱۰۰ و ۵۰ درصد افزایش کشفیات بوده، همچنین عملکرد گلوگاه های استان ۱۰۰درصد افزایش نسبت به سال ۹۵ داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان در خصوص مواد مخدر سنتی و صنعتی عنوان کرد: ۳۸ درصد مواد سنتی و ۲مواد صنعتی افزایش کشفیات داشتیم.

سرهنگ امیری بیان کرد: در بحث انهدام باند ۹درصد و دستگیری نیز ۴درصد افزایش نسبت به سه ماهه سال گذشته داشته ایم. همچنین ۵۳۰ نفر معتادمتجارب در این بین دستگیر شده اند.

وی در ارتباط با شهرستان اهواز عنوان کرد: معمولا در آمارهای استان نیز شهرستان اهواز را به صورت جداگانه تجزیه وتحلیل می کنیم که در این سه ماهه اول سال نیز ۷۷درصد افزایش کشفیات، ۵ درصد دستگیری، ۶ درصد اقدامات اجرایی طرح های متعادین متجارب افزایش داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان در خصوص مرگ ومیر ها در سال ۹۵ براثر سوء مصرف مواد مخدر اظهار کرد: سال گذشته طبق آمار پزشکی قانونی استان ۹۲ نفر مرد و ۷ نفر زن جان خود را از دست دادند.

سرهنگ امیری در پایان در ارتباط با اقدامات ایجابی پلیس مبارزه با مواد مخدرخوزستان گفت: کلاس ها و کارگاه های آموزشی تخصصی، کلاس ها و کارگاه های آموزشی تخصصی همگانی در مساجد، سازمان ها، مدارس وسایر محل ها، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، دیدار با خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر و همچنین در همایش های مرتبط با پلیس مبارزه با مواد مخدر حضور پیدا خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.