اهواز- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هیچ سد جدیدی در حال ساخت نیست و نیز هیچ مجوز جدیدی برای سدسازی صادر نشده است گفت: هر چه هست متعلق به گذشته بوده و نیز هیچ مجوز جدیدی برای برداشت از سرشاخه‌های کارون صادر نشده است.

مجوز جدیدی برای برداشت از کارون صادر نشده است

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کانون‌های گرد و غبار استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر بازدید از کانون‌های گردوغبار و نیز دیگر مناطق مرتبط با مسئله ریزگردهای خوزستان به کاشان نیز سفری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از هورالعظیم بازدیدی هوایی داشتیم، افزود: در این بازدید شاهد احیای بخش‌های بسیاری از تالاب و ورود آب به برخی از بخش‌های مرزی با عراق بودیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه احیای هورالعظیم می‌تواند در مهار ریزگردها کمک کننده باشد،   بیان کرد: بخش‌های مهمی از کانون‌های گرد و غبار این منطقه به زیر آب رفته به طوری که شرایط به نسبت قبل بسیار بهتر شده است.

وی به ادامه برنامه‌ها مبنی بر بازدید از مراحل کاشت نهال، بخش سیلاب و تثبیت خاک اشاره کرد و درباره گرم‌تر شدن هوا و ارتباط موضوع با به تغییرات زیست‌محیطی استان گفت: این موضوع نیازمند مطالعات بلند مدت با هدف بررسی ابعاد مختلف تغییر اقلیم و آثار تغییر اقلیم است.

ابتکار عنوان کرد: استان خوزستان شرایط سختی در زمینه گرما، طوفان‌های گرد و غبار، کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی‌درپی را تجربه می‌کند چنین شرایطی قطعا آسیب‌ها و مخاطرات زیادی را به وجود می‌آورند.

وی درباره بحث ساخت سد در استان خوزستان ضمن بیان اینکه هیچ سد جدیدی در حال ساخت نیست و نیز هیچ مجوز جدیدی برای سدسازی صادر نشده تاکید کرد: هر چه هست متعلق به گذشته بوده و نیز هیچ مجوز جدیدی برای برداشت از سرشاخه‌های کارون صادر نشده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید برای چنین شرایطی برنامه ساز و کار و نیز مدیریت صحیح منابع آبی را داشته باشیم، درباره نتایجی که تاکنون از اجلاس به دست آمده ادامه داد: روز گذشته در کنفرانس بیانیه‌ای بسیار کوبنده داشتیم که همکاری‌های دوجانبه، چندجانبه و همکاری‌های فنی و مشارکتی و نیز همکاری سازمان ملل در بحث مبارزه با گرد و غبار را زمینه ساز شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سازمان ملل همکاری بسیار خوبی داشته، تصریح کرد: امیدوارم سازمان ملل بتواند در جهت ایفای نقشش کشورها را در کنار یکدیگر برای پیشبرد برنامه‌های مقابله با گرد و غبار هدایت کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.