سخنگوی وزارت خارجه آلمان به رئیس جمهور ترکیه درباره سخنرانی در جمع هواداران خود در جریان نشست گروه ۲۰ در هامبورگ هشدار داد.

آلمان به اردوغان درباره سخنرانی در هامبورگ هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، دولت آلمان از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه خواست تا در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ در هامبورگ به ایراد سخنرانی در جمع هواداران خود مبادرت ننماید.

«مارتین شفر» (Martin Schaefer) سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این رابطه اعلام کرد که چنین اقدامی به روشنی در راستای نقض حاکمیت آلمان خواهد بود.

لازم به ذکر است، نشست سران گروه ۲۰ موسوم به «جی ۲۰» در روزهای ۷ و ۸ ماه جولای سال جاری میلادی (۱۶ و ۱۷تیرماه) در هامبورگ آلمان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه در ۱۶ آوریل سال جاری میلادی در این کشور برگزار شد و توانست حدود ۵۱% از آرای مردم را به خود اختصاص دهد.

بر این اساس، نظام ترکیه از پارلمانی به ریاستی تغییر یافت، سمت نخست وزیری حذف و اختیارات بسیاری به رئیس جمهور ترکیه تفویض گردید.

این در حالیست که پس از برگزاری و اعلام نتیجه همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ترکیه، روابط میان برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آنکارا دُور جدیدی از تنش ها را به خود دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.