نکا- وزیر نیرو در مراسم آبگیری سد گلورد نکا در پاسخ به اعتراض نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بنده هم آبرسانی به روستاهای مازندران بوسیله تانکر مایه شرمساری است.

آبرسانی با تانکر به روستاها مایه شرمساری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید چیت چیان اظهار کرد: منابع خوبی برای آبرسانی روستایی اختصاص یافت و توانستیم آبرسانی به ۵۴۰۰ روستا را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۹۵۸ روستا از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شدند، یادآور شد: در یکسال گذشته به اندازه ۱۰ سال قبل از دولت یازدهم آبرسانی به روستاها صورت گرفت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب استحصال و بعد از انقلاب اسلامی تا دولت یازدهم نیز سالانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیرسازی گردید، گفت: در دولت یازدهم این رقم سالانه به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

چیت چیان با بیان اینکه امسال ۵ سد افتتاح و یک سد آبگیری شد، از افتتاح یک سد و آبگیری ۳ سد دیگر تا پایان دولت خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم امسال نیز ۱۰ سد دیگر نیز آبگیری  و افتتاح خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه همزمان با اجرای سد گلورد، شبکه آبیاری و زهکشی آن نیز انجام شده است، ادامه داد: آبرسانی به شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه از این سد را در دستور کار داریم.

چیت چیان با اشاره به اینکه اقدامات دولت در رابطه با دریاچه ارومیه موجب شد وضعیت این دریاچه تثبیت و روند رو به بهبود را طی کند، گفت: اگر احیا دریاچه ارومیه انجام نمی شد، زندگی ۱۴ میلیون نفر از جمعیت شمال غرب کشور از بین می رفت و با فاجعه زیست محیطی بسیار خطرناک روبرو می شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.