۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 544653

شاهرود- ماجرای جمع آوری و کشتن سگ‌های ولگرد و بیمار در سال‌های اخیر در اکثر شهرهای ایران با حواشی متعددی همراه شده است که البته در برخی از موارد نمی توان اتفاقات رخ داده را نادیده گرفت.

کشتار بی ترحم سگ‌ها در شاهرود

قدس آنلاین-گروه استان ها: در یکی از تازه ترین اتفاقات، گروهی از شهروندان و حافظان محیط زیست در شاهرود نسبت به شیوه از بین بردن سگ‌های زنده، توسط شرکت طرف قرارداد شهرداری این شهر معترض و خواستار رسیدگی دستگاه‌های نظارتی و مدیران شهر شدند.

 ماجرا از آنجا آغاز شد که روز گذشته یک فعال محیط زیست و حامی حقوق حیوانات در شاهرود به خبرنگار ما اطلاع می‌دهد شرکت طرف قرارداد شهرداری در راستای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، به جای اینکه سگ‌های ولگردی را که ناقل بیماری هستند، زنده گیری کند و پس از اطمینان از غیرقابل درمان بودن با نظارت دامپزشکی اتلاف کند، متأسفانه این شرکت سگ‌های تصادفی و سگ‌های سالم را جمع آوری و زنده کشی می‌کند.

این شهروند می‌گوید: پس از اطلاع از وجود یک تصادفی در گوشه‌ای از شهر به آنجا مراجعه کردیم تا حیوان مصدوم را به تنها پناهگاه حیوانات شهر شاهرود منتقل کنیم، ولی مأموران شرکت موصوف زودتر از ما رسیده وسگ را منتقل کرده بودند.

وی می‌افزاید: در ادامه به محل اتلاف سگ‌ها در حاشیه شهر رفتیم، ولی هر چه تمنا کردیم، مأموران قبول نکردند که سگ را تحویل ما بدهند و با تزریق مایع مشکوکی که شاید سم یا اسید باشد، چند حیوان دیگر را هم کشتند که به ظاهر بیمار نبودند.

بر پایه این گزارش پس از پیگیری‌های خبرنگارما واین شهروندان با ورود فرمانداری و محیط زیست شاهرود به این موضوع تذکرهای لازم داده و مقرر شد، ابتدا نسبت به زنده گیری سگ‌های ولگرد که فاقد صاحب هستند یا بیماری دارند که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، اقدام و با نظارت دامپزشکی و محیط زیست نسبت به بهبود سگ‌ها اقدام شود و در صورت احساس خطر برای بهداشت و امنیت مردم طبق قانون، سگ‌ها اتلاف شوند.

شایان ذکر است که به گفته یک منبع آگاه شهرداری شاهرود بر اساس قرارداد با پیمانکاری که گویا در چند شهر دیگر هم قرارداد مشابه دارد برای اتلاف هر قلاده سگ ۶۴هزار تومان پرداخت می‌کند و در سال جاری مبلغ۳۲میلیون تومان برای اتلاف ۵۰۰ قلاده سگ دراین شهر به پیمانکار مربوطه پرداخت خواهد کرد.

همچنین شنیده‌ها حاکی از برگزاری جلسه‌ای برای بررسی این موضوع در روزهای آتی در فرمانداری شاهرود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.