عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ورود سرمایه‌گذاری خارجی به ایران در آینده نزدیک دور از انتظار و بعید است.

ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور اکنون بعید است

به گزارش قدس آنلاین، خسرو سلجوقی امروز در رویداد کارآفرینی تیک که در جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در ایران بزگترین فرصت برای سرمایه‌گذاری بهره‌وری است زیرا سرمایه‌گذاری خارجی در آینده نزدیک وارد کشور نمی‌شود و سرمایه‌گذاری داخلی نیز قابل توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد اشتغال دنیا به سمت خدمات می‌رود عنوان کرد: به زودی هر ۱۲ ساعت دانش در دنیا دوبرابر می شود و روز به روز شبکه‌های اجتماعی به این روند کمک می‌کنند بنابراین تلگرام و امثال آن برای این فرایند الزامی هستند.

سلجوقی با بیان اینکه در سرمایه و نیروی انسانی ثروت در ICT است گفت: متأسفانه اکنون تربیت ما تفکر انتقادی را کور کرده و جامعه اجازه تفکر انتقادی نداده است و با این شرایط ایده ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: صاحبان ایده باید ایده‌های کاربردی ارائه دهند و داشتن این افراد در کشور مستلزم تلاش آموزش و پرورش ما برای پرورش افراد با تفکر انتقادی است.

سلجوقی عنوان کرد: چنانچه آموزش و پرورش ما افراد را با تفکر انتقادی پرورش دهد ما افرادی صاحب ایده و متفکر خواهیم داشت و این امر به مقوله کارآفرینی و ایده پردازی در کشور بسیار کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.