قدس آنلاین / آرش شفاعی: در مراسم پایانی جایزه قلم زرین اعلام شد داوران این جایزه در بخش داستان بزرگسال هیچ اثری را برگزیده و شایسته تقدیر نشناختند.

برگزیدگان قلم زرین معرفی شدند

براساس در بخش شعر بزرگسال، کتاب «گلهای تاریکی» اثر سینا سنجری به عنوان برگزیده معرفی شد. در بخش شعر کودک مجموعه شعر هم «آسمان نقطه چین» شایسته تقدیر اعلام شد.

همچنین در بخش نقد ادبی کتاب های «داستان سیاسی،داستان انقلاب» اثر محمد حنیف و «صد سال عشق مجازی» نوشته محمود فتوحی به صورت مشترک برگزیده اعلام شدند.

در بخش داستان کودک نیز کتاب «قصه آلبالو پلو» اثر زهرا حیدری به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

این مراسم شامگاه چهارشنبه در محل انجمن قلم ایران برگزار شددر این مراسم از خدمات و شخصیت استاد عباسعلی براتی پور تجلیل شد. براتی پور در این مراسم با بیان خاطرات زندگی خود در دوران کودکی، تحصیلات در آمریکا، مأموریت در مشهد و آشنایی با محافل ادبی و هنری، به جوانان توصیه کرد مطالعه را جدی تر دنبال کنند و حتماً هر روز صبح قرآن بخوانند.

در این مراسم محمدرضا سرشار رئیس انجمن قلم ایران گفت: شأن اهالی قلم در میان مردم بسیار بالاست اما گاهی کارهای نسنجیده و نفسانی ما آن را کم  می کند. من از اهالی رسانه می خواهم تا به افرادی که قصد دارند در موضوع این جایزه چنین اقداماتی را بکنند کمک نکنند و به این مسئله دامن نزنند. علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز گفت: کسانی که سالها با استاد براتی پور همکار بوده اند می دانند که او چه خدمتی به شعر انقلاب، دفاع و انتظار کرده اند. شعرایی مانند او کارهایی کرده اند که در نسل های پس از خودشان نتیجه اش مشخص می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.