عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: مشکلات واحدهای تولیدی ایجاب می‌کند که وزرایی دردآشنا در اقتصاد ایران حضور داشته باشند.

اقتصاد ایران نیازمند وزرای دردآشنا است/شهرک های صنعتی بهسازی شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین پیرموذن شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن اردبیل تصریح کرد: در وضعیت فعلی تنها ۳۲ درصد از واحدهای تولیدی فعال است و این فعالیت به معنی فعالیت با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد است.

وی افزود: مابقی واحدهای تولیدی نیمه فعال هستند و به دلیل سخت‌گیری قوانین و ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات بانکی به هر طریق ممکن از تعطیلی کامل خودداری می‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران با ذکر مثالی به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد اشاره کرد و گفت: وزیر اقتصاد اعلام کرده که واحد تولیدی با ۲۴ درصد تسهیلات نمی‌تواند فعالیت کند.

به گفته پیرموذن علاوه بر این رئیس بانک مرکزی نیز کاهش بهره بانک‌ها را تأکید کرده و مشخص نیست در چنین وضعیتی به واقع چه کسی مسئول بهبود وضعیت تسهیلات بانکی است.

وی افزود: زمانی که قوانین و قیمت تمام شده پول مشخص است و افزایش قیمت تمام شده پول به دلیل رقابت بانک با بخش خصوصی ایجاد شده است، ضروری است در عمل از بخش تولید حمایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل تأکید کرد: لازم است وزیری انتخاب شود که مشکلات بخش خصوصی را بداند و ما وزیری نیاز داریم که بخش خصوصی را درک کند.

پیرموذن با بیان اینکه در چهار سال گذشته از بابت اشتغال و از بین بردن بیکاری اقدام محسوسی صورت نگرفته است، اضافه کرد: این در حالی است که از بین رفتن رکود در سایه ایجاد اشتغال و از بین بردن بیکاری محقق می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: به عنوان مثال به دلیل قیمت تمام شده پول ما قادر به رقابت در بازارهای جهانی نیستیم و لازم است مشوق‌های سرمایه‌گذاری تعریف شود.

وی با اذعان به اینکه قیمت تمام شده در ترکیه ۲۰ درصد پایین‌تر از ایران است، اضافه کرد: در چنین فضایی لازم است به سمت مشوق‌های سرمایه‌گذاری پیش رویم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همچنین به ضرورت بهبود زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: امروز شهرکهای صنعتی در اردبیل مخروبه‌ای است که نیازمند بهسازی زیرساخت‌ها است.

پیرموذن خواستار اختصاص سهمی از کمک‌های فنی اعتباری استان به بهسازی زیرساخت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر این لازم است واحدی که تولید ندارد ابطال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.