زنجان- عضو شورای شهر زنجان نبود آسفالت، فضای سبز و امکانات رفاهی را از مشکلات مجتمع‌های مسکونی خواند و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی زنجان، شهرداری باید از مصالح مقاوم در خیابان‌ها استفاده کند.

نبود آسفالت، فضای سبز و امکانات رفاهی مشکل‌ مجتمع‌های مسکونی زنجان است

به گزارش قدس آنلاین، عباس راشاد با اشاره به جلسه اخیر شورای شهر اظهار داشت:  پیشنهاد شهرداری مبنی بر این بود که آسفالت محوطه‌های داخل مجتمع 50 درصد هزینه را شهرداری بپردازد و 50 درصد دیگر با مشارکت اهالی مجتمع انجام گیرد.

وی افزود: من موافق لایحه شهرداری در این موضوع بودم و باید این موضوع تبدیل به رویه شود و نباید کل هزینه آسفالت مجتمع‌های مسکونی را به اهالی آنجا واگذار کنیم و مساعدت شهرداری برای زیباسازی محوطه کار خوبی است.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه اهالی ساختمان پولی که می‌پردازند  فقط هزینه منزل است و مکلف نیستند هزینه آسفالت محوطه، یا هزینه جداول و یا هزینه هدایت آب‌های سطحی را بپردازند، تصریح کرد: شورا و شهرداری با دید متفاوت باید به این موضوع نگاه کند و باید کمک‌رسان همه مجتمع‌های مسکونی در شهر زنجان باشیم.

وی با بیان اینکه اکثر مجتمع‌های مسکونی شهر زنجان با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند، گفت: مشکل آسفالت محوطه، مشکل فضای سبز، مشکل آب سطحی و مشکل نداشتن فضای ورزشی بخشی از مشکلات مجتمع‌های مسکونی شهر زنجان هستند.

راشاد با اشاره به هزینه آسفالت در سطح شهر گفت: سالانه 25 تا 30 میلیارد تومان هزینه آسفالت شهری است و این در حالی است که در چند سال گذشته قیمت قیر و آسفالت کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رویه‌ای که در سند 20 ساله تنظیم کردیم یکی از موارد آن این است که به جای آسفالت در برخی از نقاط شهر باید از مصالح مقاوم همانند کفپوش پیور، سنگ فرش و یا آسفالت‌های بتنی استفاده کرد تا بتوانیم وضعیت خیابان‌های شهر را بهبود بخشیم.

عضو شورای شهر زنجان با  بیان اینکه کل معابر شهر زنجان یک هزار و 430 هکتار است، عنوان کرد: ما سالانه می‌توانیم حدود 100 هکتار آن را آسفالت کنیم و اگر رویه را تغییر یابد و به جای آسفالت بتوانیم از مصالح مقاوم همانند برخی کشورهای پیشرفته استفاده کنیم می‌توانیم با 30 میلیارد هزینه تمام معابر، تمام خیابان‌ها و کل شهر را سامان‌دهی کنیم.

وی گفت: اگر از مصالح مقاوم استفاده کنیم می‌تواند تا 15 سال جواب عبور مرور شهری را بدهد و این در حالی است که  آسفالت  به خاطر شرایط آب‌ و هوایی شهر زنجان سه ساله خراب می‌شود.

راشاد تاکید کرد: قیمت و هزینه مصالح مقاوم بسیار پایین تر از آسفالت است و سنگ فرش شدن معابر شهر می‌تواند در زیباسازی شهر بسیار موثر باشد و این طرح به یقین اجرا شدنی است و شهرداری باید در پروژه خیابان زینبیه غربی از این طرح استفاده کند و خوشبختانه شهردار زنجان این موضوع را قبول کرده است و ما هم در این طرح اختیارات شهرداری را افزایش دادیم و از شهرداری کاملا حمایت می‌کنیم.

وی گفت: شهرداری می‌تواند در طرح زینبیه غربی از کفپوش پیور، سنگ فرش و یا مصالح مقاوم استفاده کند و مطمئنا نمای زیبایی در آن قسمت از شهر ایجاد می‌کند.

منبع: زنجان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.