سران کشورهای عضو «جی ۲۰» در پایان نخستین روز از نشست خود ضمن محکوم کردن تمام حملات تروریستی در سرتاسر جهان، اعلام کردند که در مقابله با تروریسم متحد و قاطعانه ایستادگی می کنند.

رهبران «جی ۲۰» به مبارزه مشترک علیه تروریسم جهانی متعهد شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «تایمز آو ایندیا»، سران ۲۰ قدرت بزرگ اقتصادی جهان که روز جمعه در شهر هامبورگ گردهم آمدند، در پایان نخستین روز از نشست خود ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در سرتاسر جهان، اعلام کردند که قاطعانه و در اتحاد با یکدیگر علیه تروریسم مبارزه می کنند.

رهبران حاضر در اجلاس «جی ۲۰» ضمن تعهدسپاری به مبارزه مشترک علیه تروریسم جهانی و کنترل تمام منابع مالی تروریسم اعلام کردند که تمام پناهگاههای امن ترور در هر نقطه از جهان باید نابود شود.

در بیانیه مشترک «جی ۲۰» در زمینه مقابله با تروریسم آمده است: «ما رهبران گروه ۲۰ تمام حملات تروریستی در سرتاسر جهان را قویاً محکوم می کنیم و متحد و قاطعانه در نبرد علیه تروریسم ایستادگی می کنیم».

سران این ۲۰ قدرت بزرگ اقتصاد جهان همچنین بر تسهیل تبادل سریع و هدفمند اطلاعات میان مقامات اطلاعاتی، مجریان قانون و مقامات قضایی توافق کردند.  

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تضمین خواهیم کرد که تروریستها به دست عدالت سپرده شوند؛ کارگزاریهای مرزی همکاری خود را در زمینه شناسایی سفرهایی که با انگیزه های تروریستی صورت می گیرد، گسترش دهند؛ ما در هماهنگی و همکاری نزدیک با یکدیگر تهدیدات رو به رشد و آسیب پذیریهای احتمالی در سیستمهای امنیت هواپیماها را رفع خواهیم کرد».

رهبران «جی ۲۰» از بخش خصوصی از جمله شرکتهای مخابراتی خواستند تا از طریق جلوگیری از سوء استفاده از اینترنت برای انجام تبلیغات تروریستی، به نبرد علیه افراط گرایی ملحق شوند.

سران ۲۰ قدرت بزرگ اقتصادی جهان در این اعلامیه ۲۱ ماده ای اعلام کردند: «ما تضمین خواهیم کرد که تمام تروریستها به دست عدالت سپرده شوند. ما بر روی بهبود و ارتقای ساختار اطلاعات بین المللی موجود در حوزه های امنیتی، سفر و مهاجرت از جمله اینترپل کار خواهیم کرد تا توازن لازم میان جنبه های امنیتی و حفاظت از داده ها را تضمین نماییم».

این اعلامیه بیان می دارد: «ما خواستار تقویت تدابیر لازم علیه تأمین مالی سازمانهای تروریستی بین المللی بویژه داعش، القاعده و وابستگان آنها هستیم».

رهبران «جی ۲۰» با تأکید بر اینکه نباید در هیچ نقطه ای از جهان «محیط امنی» برای تأمین مالی تروریستها وجود داشته باشد، از تعهد خود برای افزایش ظرفیتها و کمک فنی به ویژه در ارتباط با مراکز تأمین مالی تروریستها خبر دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.