بیرجند- فرماندار شهرستان بیرجندبا بیان اینکه اعضای شوراها باید برای رفع نیازهای مردم تلاش کنند گفت: منتخبان در شوراها باید به اقداماتی مانند کمک به مسائل اقتصادی شهرها و جذب سرمایه‌گذاری توجه کنند.

منتخبان شوراها به مسائل اقتصادی شهرها و جذب سرمایه‌گذار توجه کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ناصری ظهر شنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای بیرجند، درمیان، خوسف، قهستان، طبس مسینا و گزیک بیان کرد: نهاد شوراها نهادی قانونگذار است و از آن جایی که شوراها به نوعی برای شهر قوانین وضع می‌کنند رعایت قوانین نخستین انتظار از شوراها است.

وی با اشاره به اینکه منتخبان شوراها باید به اقداماتی مانند کمک به مسائل اقتصادی شهرها و جذب سرمایه‌گذار توجه کنند یادآور شد: زیرا  آنها به عنوان عضوی حقیقی از اعضای جامعه نقش زیادی در تصمیم‌گیری‌های امور شهری دارند که نباید از آن غافل شد.

فرماندار شهرستان بیرجند افزود: شوراها باید اشراف کامل نسبت به قانون شوراها و قانون شهرداری‌ها داشته باشند.

ناصری اظهار داشت: اعضای منتخب شوراها باید اطلاعات خود را در مورد برخی قوانین بالا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: بین شوراها و بخش دولتی تعامل و همکاری باید وجود داشه باشد تا بتوانیم شاهد روز افزون توسعه شهرهای خراسان جنوبی باشیم.

فرماندار شهرستان بیرجند تصریح کرد: در برخی از مصوبات شورای قبلی بیرجند مشکلات داشتیم که امیدواریم با افزایش دانش حقوقی افراد مصوباتی ارزشمند و قانونی برای توسعه شهری مصوب شود.

ناصری بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر مردم سالاری در نظر دارد تا مردم را در اداره امور دخیل کند.

وی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که منتخبان شوراها از بین مردم و بطن مردم انتخاب می‌شوند گفت: چراکه منتخبان در شوراها با رأی مردم شاکله امور را در دست می‌گیرند.

فرماندار شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: شهرستان‌های خراسان جنوبی نیازمند توسعه جدی است که باید با همکاری شوراها مصوبات عالی داشته باشیم.

ناصری اظهار داشت: اعضای شوراها باید برای رفع نیازهای مردم تلاش کنند زیرا شهرهای خراسان جنوبی نیازمند توسعه است و برای توسعه شهرها باید از امکانات موجود و اعتماد مردم به نحو احسن کمک گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.