خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

واکنش وکیل بقایی

دیده بان ایران/ در پی انتشار خبر بازداشت حمید بقایی، وکیل وی این خبر را تایید یا تکذیب نکرد.

پشت پرده برخورد با فاطمه دانشور

دیده بان ایران/ فاطمه دانشور-عضو دوره چهارم شورای شهر تهران- که در انتخابات دوره پنجم در فهرست اصلاح طلبان قرار نگرفت، در مصاحبه ای و در انتقاد از رویه جریان اصلاح طلب می گوید: من به یکباره حذف شدم و در لیست ۱۵۰ نفر قرار نگرفتم. وقتی گفتم چرا اسم من را خط زدید، جواب نداشتند. برخوردشان دوگانه بود. از یک‌سو به من می‌گفتند اسمت تایپ نشده و اشتباه سهوی است، از سوی دیگر می‌گفتند اسمش نبوده برای چه آمده است؟ این برخورد دوگانه خیلی ناراحت‌کننده بود. من نمی‌دانستم برای چه خط خورده‌ام؟

درخواست باج سعودی از بغداد

خبرنگار/ جاسم البیاتی- از رهبران حزب دعوت اسلامی عراق- می گوید: ریاض به بغداد فشار می‌آورد تا در بحران پیش آمده، عراق در کنار سعودی قرار بگیرد و با پیشنهاد دشمنی با دوحه، به ازای بازسازی موصل، موافقت کند.

عکس یادگاری خبرساز

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته ایندیپندنت، در جریان عکس یادگاری گرفتن در نشست گروه۲۰، ماکرون- رئیس جمهور فرانسه- در حالی که در ردیف عقب ایستاده بود، در لحظه آخر خود را به ردیف جلو رساند و در کنار ترامپ عکس یادگاری انداخت.

یک داستان تازه

باشگاه خبرنگاران/  به گزارش رویترز، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: درپی افشای دیدار دونالد ترامپ جونیور- پسر ارشد ترامپ- و جرد کوشنر- داماد و مشاور ارشد وی- با یک وکیل روس پس از معرفی ترامپ به عنوان نامزد انتخابات آمریکا، جونیور موضوع ملاقات را فرزندخواندگی کودکان روس به وسیله آمریکایی ها اعلام کرد.

فامیل سالاری آمریکایی 

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش خبرگزاری فرانسه، زیگمار گابریل- وزیر ‌خارجه آلمان- درباره حضور ایوانکا ترامپ ‌در یک نشست گروه ۲۰ به جای پدرش، گفت‌: قاطی کردن سیاست با روابط ‌خانوادگی و تجاری ‌بیانگر خویشاوند سالاری است ‌که برای ما قابل تصور نیست.

داستان مجاب کردن رییس دولت اصلاحات 

دیده بان ایران/ علی شکوری راد- فعال سیاسی اصلاح طلب - درباره عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در بستن فهرست نامزدهای انتخابات اخیر شوراها می گوید: رئیس دولت اصلاحات نسبت به فهرست مسأله داشتند و تا روز دوشنبه صبح یعنی ۶ روز پس از بسته شدن فهرست، از تأیید فهرست خودداری کردند. اما در نهایت مجاب شد از همان فهرست حمایت کند.

تذکر به ظریف

مهر/ روح الله حضرت پور- نماینده مردم ارومیه- در تذکر کتبی به وزیر خارجه خواستار توضیح درباره علت واکنش نشان ندادن این وزارتخانه در برابر کشتار مردم مسلمان قره باغ شد.

کدام آتش بس؟

ایلنا/ حسم غفوری- نماینده ادوار مجلس- درباره پیشنهاد آتش‌بس یک‌طرفه گفت: آتشی نیست که آتش‌بس انجام شود اما باید هر چه زودتر این فضای سیاسی تلطیف شود.

واکنش مجتهدزاده به سخنان روحانی 

فردا/ پیروز مجتهدزاده- کارشناس بین الملل- درباره سخنان اخیر روحانی درباره تقویت منطقه در شرایطی که برخی کشورهای منطقه دشمن ما هستند، گفت: هیچ‌گونه مثالی در تاریخ منطقه و تاریخ جهان سیاسی وجود ندارد و چنین چیزی سابقه ندارد. چنین حرفی، دو دقیقه هم ارزش شنیدن ندارد.

احضار نعمت زاده به مجلس

جام نیوز/ جمالی- نماینده فسا در مجلس- از ارجاع سوال از وزیر صنعت و معدن درباره واردات محصولات لبنی از عربستان و آب معدنی به کمیسیون صنایع خبر داد.

ادامه سنت شکنی های ترامپ

باشگاه خبرنگاران/ پایگاه خبری هیلی نوشت: ترامپ در ادامه سنت شکنی هایش، این بار بدون برگزاری نشست خبری، اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان را ترک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.