بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه دانه درشت‌ها مالیات نمی‌دهند و بیشتر افرادی که مالیات می‌دهند اقشار پایین جامعه هستند گفت: با رکود اقتصادی حاکم بر جامعه نمی‌توان مالیات را جایگزین نفت کرد.

مالیات توان جایگزینی به جای نفت در شرایط رکود اقتصادی جامعه را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با سرپرست و کارکنان اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع مالیات یک مبحثی معقول است و بخش قابل توجهی از امور جامعه به مالیات بر می‌گردد که آن هم باید برای جامعه هزینه شود تا جامعه پویا و فعال باشد و زمینه تولید در بخش خصوصی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید کم فروشی‌ها کم شده و جلوی خام فروشی در معادن گرفته شود تا مواد نفتی و معدنی را برای آینده نگه داریم.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه نیازهای جامعه باید بر اساس مالیات برطرف شود افزود: برخی در جامعه از رکود گلایه‌مند هستند و معتقدند درآمد وجود ندارد اما با وجود این ضعف مدیریتی چگونه می‌توان مالیات را جایگزین نفت کرد.

وی بیان کرد: بشر با حفظ تمام بخش‌ها و ارزش‌های شخصی و خصوصی ناچار به زندگی اجتماعی است و نباید فراموش کنیم که اشخاص در دامن جامعه زندگی و فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امکانات و امنیت در جامعه شخصی نیست و شخص درآمد و تولید خود را در چرخه جامعه به دست می‌آورد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر می‌گوییم مالیات باید جایگزین نفت شود یک حرف منطقی و درست است اما در صحنه میدانی وقتی که صدای کاسب، کارخانه‌دار و شرکت‌دار در می‌آید و وقتی که کالای قاچاق خارجی که مشابه آن در داخل است وارد می‌شود و کسب و کار خوابیده چطور می‌توان از این افراد مالیات گرفت؟ در این شرایط که برخی درآمد ندارند آیا می‌توان مالیات را جایگزین نفت کرد؟

وی اظهار داشت: دانه درشت‌ها در کشور مالیات نمی‌دهند و از دادن مالیات فرار می‌کنند و اکثر مالیات‌هایی که گرفته می‌شود از همین اقشار پایین جامعه است حال کاسبی که مشتری ندارد چطور می‌تواند مالیات زیادی بدهد؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: از کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل چطور می‌توان مالیات را جایگزین نفت کرد؟ از سرمایه‌گذاری که هیچ گونه حمایتی از وی نمی‌شود تا کاری ایجاد کند چطور می‌توان مالیات گرفت؟

آیت الله عبادی تصریح کرد: با این شرایطی که در جامعه وجود دارد نمی‌توان مالیات را جایگزین نفت و مواد خام کرد و باید راه‌های درآمد مردم حساب شده و روشن باشد.

وی بیان کرد: باید کارخانه‌ها رونق بگیرد و از سرمایه‌گذار حمایت شود تا بتوان از آن‌ها مالیات نیز اخذ کرد اما امروز شاهد آن هستیم که هزینه و مصرف وزارت‌خانه‌های دولت سر به فلک می‌زند و پول‌ها را هزینه ولخرجی‌های زیادی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: باید زاویه اقتصادی را مقاومتی کنیم که در جامعه قابل بقا باشد و دشمن نتواند طمع کند.

آیت الله عبادی بیان کرد: باید نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت نیز تقویت شود و آن‌هایی که مالیات نمی‌دهند همان دانه درشت‌ها و کسانی هستند که حقوق‌های نجومی و آن چنانی را دریافت می‌کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.