۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 546098

ماجرای قتل پسر جوان با گلوله مأمور پلیس در شهرک شهید رجایی مشهد به دلیل اظهارات ضد و نقیض مأموران و مردم حاضر در صحنه به کارشناسان سپرده شده است.

قتل جوان ۲۱ ساله با شلیک پلیس مشهد

قدس آنلاین - قاضی کاظم میرزایی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خط قرمز  ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: یک شب قبل از حادثه قتل، گروهی از اوباش در منطقه شهرک شهید رجایی اقدام به عربده‌کشی کرده و با شکستن شیشه خودروها به اموالی اهالی محل خسارت وارد می‌کنند، مراتب به کلانتری محل اعلام می‌شود و زمانی که مأموران در محل حاضر می‌شوند اوباش موتورسوار منطقه را ترک کرده بودند.

وی می‌افزاید: شب بعد بنا به گفته مأموران کلانتری مورد مشابهی گزارش می‌شود که گشت کلانتری اعزام می‌شود، در این حین متوجه می‌شود که دو جوان موتورسوار در حال خروج از محل هستند که مأموران به سمت آنها شلیک می‌کنند و ترک نشین موتورسیکلت بخاطر اصابت گلوله پلیس جان می‌بازد.

قاضی میرزایی تصریح می‌کند: از اینجا به بعد موارد ضد و نقیض فراوانی در جریان قتل به چشم می‌خورد، مأموران مدعی هستند که قبل از شلیک گلوله به موتورسواران ایست داده‌اند، اما اهالی محل می‌گویند که صدای ایست نشنیده‌اند، مأموران مدعی هستند که قبل از شلیک گلوله به طرف مقتول سه تیر هوایی شلیک کرده‌اند و گلوله چهارم به سمت او شلیک شده که به پایان کمر برخورد کرده و باعث مرگ شده است، اما اهالی محله می‌گویند که اولین گلوله به سمت جوان موتورسوار شلیک شده است.

همین اظهارات ضد و نقیض بعلاوه برخی مطالب که از سوی مردم عنوان شده است باعث شد تا بررسی این پرونده به یک کمیسیون ویژه سپرده شود و کار کارشناسان بیشتری روی آن صورت گیرد و نتیجه دقیق و نهایی اعلام شود.

*ماجرا چه بود

در همین حال برادر مقتول در گفت‌وگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: چند روز قبل تعدادی جوان که از اهالی این محله نبودند (شهرک شهید رجایی، خیابان پورسینا) با چند دستگاه موتورسیکلت در خیابان ظاهر شدند و اقدام به قدرت نمایی با عربده کشی کرده و به برخی کسبه و مردم محل خساراتی وارد کردند، بعد از آن بود که شنیدم مأموران در جست‌وجوی این افراد هستند.

شب جمعه برادرم و سه تن از دوستانش سر کوچه در نزدیکی مغازه‌ای نشسته بودند، موتورسیکلت‌شان هم همراهشان بوده که متوجه می‌شوند ماشین کلانتری در حال گشت است، آنها تصمیم می‌گیرند از سر کوچه بروند که مبادا پلیس بخاطر همین حضورشان سر کوچه به آنها گیر بدهد، بنابراین سوار بر موتور شده و تصمیم می‌گیرند محل را ترک کنند که مأموران پلیس به سمت آنها تیراندازی می‌کنند و برادرم که ترک نشین موتورسیکلت بوده هدف قرار گرفته و جان می‌بازد.

وی تصریح می‌کند: برادرم تازه سربازی‌اش را تمام کرده بود و ۲۱ سال بیشتر نداشت، او هیچ سابقه کیفری نداشت و دو سال سربازی را در مرزهای شرقی کشور خدمت کرده بود.

وی یادآور شد: تعداد زیادی از اهالی محل شاهدند که مأمور پلیس به آنها ایست نداده و تیرهوایی برای اخطار شلیک نکرده، همه اینها را به قاضی ویژه گفته‌ایم و توقع داریم که حقیقت را در رسانه‌ها بیان کنند، نه اینکه به گونه‌ای عمل کنند که همه گمان کنند برادرم چکار کرده بود که به ضرب گلوله پلیس کشته شد، اکنون هم برادرمان را از دست داده‌ایم و هم آبرویمان به خطر افتاده است. آنهم بخاطر بی‌دقتی یک مأمور پلیس.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.