خرم آباد- فعالان اقتصادی بلغارستان با لرستان تفاهنامه اقتصادی امضا کردند

تفاهم نامه همکاری تجاری میان بلغارستان و استان لرستان منعقد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ بازوند صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور سفیر بلغارستان در لرستان افزود: در این ارتباط تفاهم نامه هایی در قالب حوزه های فرهنگی و گردشگری منعقد می شود و ادامه این جلسات به صورت کارشناسی بین تجار استان لرستان و کشور بلغارستان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در نخستین جلسه این دیدار به معرفی ظرفیت های استان در راستای همکاری اقتصادی به ویژه در حوزه معادن و کشاورزی پرداخته شد.

هریستو استغانوف پولندا کوف سفیر بلغارستان در ایران نیز گفت: استان لرستان از زمان های قبل برای بلغارستان شناخته شده است و این شناخت به سابقه در زمینه ورزش کشتی بر می گردد.

وی بیان کرد: در این سفر ورزش استان لرستان بیشتر برای ما شناخته شد و همچنین امکان رابطه اقتصادی برای ما با لرستان وجود دارد و این رابطه را ادامه می دهیم.

به گفته سفیر بلغارستان هیات بلغاری انتظار رابطه در سطح بالا را دارد و امید است که بتوان از امکانات بالای لرستان در کشور بلغارستان استفاده کرد.

رئیس اتاق بازگانی استان استارازاگورا اولگ استویلوف بلغارستان نیز گفت: نقاط مشترک زیادی با لرستان داریم و از ۶ سال پیش با دیدار مسئولان لرستان از استان ما به نقاط مشترک پی بردیم.

وی بیان کرد: دیروز بخشی از آثار تاریخی لرستان را از نزدیک دیدیم و امید است که در آینده بتوان نقاط دیگری را بازدید کرد.

به گفته استویلوف ایران و بلغارستان نقاط مشترک قابل استفاده ای برای همدیگر دارند و در زمینه آموزش و تحصیلات عالی می توان همکاری بین ۲ کشور را ایجاد کرد. هیات اقتصادی بلغارستان برای دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی این استان به خرم آباد سفر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.