اهواز-معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان بر پژوهش محور شدن برنامه های فرهنگی تاکید کرد.

 برنامه های فرهنگی باید پژوهش محور شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، علی حسین حسین زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز یک شنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارکرد: این شورا جمع فرهیخته ای است که انتظار می رود در سیاست گذاری های فرهنگ دینی کمک کند.

وی افزود:اعضای شورای فرهنگ عمومی مطمئن باشند که هر مصوبه ای در این شورا تامین اعتبار می شود و در این زمینه مشکلی نداریم مدیریت بودجه و برنامه ریزی قول مساعد داده تا اعتبارات موردنیاز مصوبات را تامین نماید.

معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان با اشاره به پژوهش محور شدن برنامه های فرهنگی بیان کرد: اگر برنامه های فرهنگی را به صورت پژوهش محور دنبال کنیم می توانیم به راهکارها و پیشنهادات خوبی دست پیدا کنیم که در زندگی اجتماعی کاربرد خواهد داشت.

حسین زاده خاطرنشان کرد: انتظار می رود تمام دستگاههای اجرایی مساله مهم پژوهش محوری را در محور کار و برنامه های خود قرار دهند.

وی گفت: بخش دیگری از مباحث مهم زیست محیطی است که هماهنند قطعی برق بحران آب و سایر مشکلات دیگر که منشا انسانی دارد. این بخش را می توان از دو طیف مورد بررسی قرار داد که زیف اول مربوط به استفاده از روش های نوین است که در استان ما دچار عقب ماندگی است البته با همت استاندار برنامه های زیادی در حال اجرا و تامین اعتبار است و بزودی محسوس خواهد شد. طیف دیگر مربوط به آموزه های دینی مان است که ما تا چه حد این آموزه ها را در مصرف به کار برده ایم ما اگر در مصرف آب و برق و سایر منابع براساس آموزه های دینی صرفه جویی کرده بودیم قطعا دچار مشکل نمی شدیم. هرچه منابع زیاد باشد اما صرفه جویی نشود مشکل پیش خواهد آمد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان خطاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد:زمینه پژوهش محور کردن کارهای فرهنگی در قالب برنامه به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود.

حسین زاده با اشاره به اظهارات خلاف واقع درباره صحابه پیامبر که از سوی یکی از فعالان سیاسی عنوان شده بود گفت: جایگاه سلمان فارسی این صحابه بزرگمنش پیامبر برکسی پوشیده نیست و همه مسلمانان بویژه شیعیان و ایرانیان برای این صحابه ایرانی احترام قائل هستند. اگر تاریخ را مرور کنیم متوجه شخصیت والای این صحابه می شویم که همیشه حامی و پشتیبان امام علی(ع) در سکوت ۲۵ ساله بوده است. برای همین است که ولایت مداری را از سلمان فارسی آموختیم و این یکی از شاخص های شخصیت والای سلمان فارسی است.

وی افزود: از فعالان سیاسی استان استدعا دارم مسایل مذهبی را وارد مسایل سیاسی نکنند و مردم را در اعتقادات خود دچار مشکل نکنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان تصریح کرد: هیچ آدم عاقل و منصفی نمی تواند از این اظهارات خلاف واقع عبور کند و واکنش مردم و برخی فعالان به این مساله بحق است. فردی که چنین چیزی را گفته اصلا اهل مطالعه نیست و گفتار نابخردانه ای را در جلسه مطرح کرده است.

حسین زاده بیان کرد:استاندار این مساله را محکوم کرد و در جلسه با فرد خاطی برخورد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.