اصفهان- معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه اصفهان گفت: حوزه علمیه اصفهان پس از حضور آیت الله مظاهری از سال ۷۵ رونق خوبی پیدا کرد به طوری که در حال حاضر جزو۳ حوزه برتر کشور است.

حوزه علمیه اصفهان جزو ۳ حوزه برتر کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محسن جلالی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از آنکه آیت الله مظاهری آیت الله طباطبایی را به عنوان مدیر حوزه ها معرفی کردند امور از نظر کمی و کیفی بهبود قابل توجهی پیدا کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه ۲۲ سوره توبه تصریح کرد: از هر قبیله و گروهی لازم است گروهی برای تفقه در دین تلاش کنند تا با فهم عمیق و کارشناسانه دین مردم خود را انذار کنند و برای اسلام تبلیغ کنند براین اساس رسالت دین در ۲ کلمه تفقه و انذار است

وی با بیان اینکه هر ساله پذیرش حوزه اصفهان همزمان با پذیرش سراسری حوزه های علمیه در قم آغاز و در مرحله اول پذیرش که در بهمن ماه سال گذشته بوده و در مرحله دوم در ۲۵ تیرماه و همچنین در مرحله سوم پذیرش در

حجت الاسلام جلالی  با بیان اینکه متون درسی در شورای عالی آموزش در حوزه علمیه اصفهان با توجه به آئین نامه آموزشی بالادست تصویب می‌شود افزود: دروس حوزه علمیه اصفهان دروس جامعی اعم از دروس اخلاق، فلسفه، تاریخ و ... است که سعی شده طلاب هرآنچه که نیاز دارند را فرا بگیرند

وی افزود: ما در اصفهان دو مدرسه ویژه قرآنی و دانشگاهی داریم که در مدرسه قرآنی طلاب برای حفظ قرآن در آن حضور می یابند و در مدرسه دانشگاهی فارغ التحصیلان دانشگاه به صورت متمرکز در آن حضور می یابند.

معاون آموزش  حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان دارای دو نیم سال تحصیلی است اظهار کرد: شروع سال تحصیلی جدید از ۲۱ مردادماه است همچنین شروع سال تحصیلی نیم سال دوم از اوایل بهمن ماه ۹۶ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سطح علمی فارغ التحصیلان حوزه ابراز کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد طلاب هرساله دارای معدل بالای ۱۹ هستند و طلاب دارای استعداد برتر موظف هستند کلاس های ویژه مقاله نویسی شرکت کنند ولازم است که حداقل یک مقاله ارائه کنند و این مقالات در جشنواره علامه حلی بررسی و نفرات برگزیده اعلام و اطلاع رسانی و از آن ها تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان حدود ۳۵ هزار برگه امتحانی از حدود ۵ هزار نفر بعمل می آید افزود: هر طلبه در رشته های مختلف امتحان گرفته می شود که بیش از ۸۵ درصد از طلاب با معدل بالای ۱۵ به سطح قابل قبولی می رسند.

ثبت نام ۱۵۰۰نفر سالانه برای حوزه  علمیه اصفهان

در ادامه این نشست خبری مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان پیرامون تشریح روند پذیرش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: پذیرش حوزه علمیه اصفهان در سه مرحله در سال صورت می گیرد که مرحله دوم آن آغاز شده است.

  حجت الاسلام ولاء کلباسی با اشاره به مشکلات اعتقادی و اخلاقی که در جامعه رواج دارد عنوان کرد: با توجه به مشکلات امروز لازم است افرادی وارد حوز شوند و این علوم را فرا بگیرند و در احکام، اعتقادات و اخلاق تفقه کنند و شبهات روز جامعه را پاسخگو باشند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان افزود: نیاز است افراد از مقاطع متوسطه اول و دوم وارد حوزه علمیه شوند که به در مقطع متوسطه اول شرط قبولی و داشتن معدل ۱۶ به بالا و در مقطع متوسطه دوم با معدل ۱۴ به بالا و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند پذیرش شده و در مقطع تخصصی خود تحصیل کنند.

وی درباره شرایط پذیرش طلاب در حوزه علمیه اصفهان توضیح داد: برخورداری از صلاحیتهای اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران (کسانی که دارای شناسنامه یا کارت ملی جمهوری اسلامی ایران باشند.)، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، دارا بودن حداقل تحصیلات جهت دوره¬های آموزشی است.

حجت الاسلام کلباسی افزود: اشتغال به تحصیل در پایه نهم نظام جدید به شرط قبولی در امتحانات آخر سال با معدل۱۶ و بالاتر،   پایان دوره راهنمایی با معدل ۱۶ و بالا، و یا اشتغال به تحصیل در پایه هشتم نظام جدید به شرط قبولی در امتحانات آخر سال با معدل مذکور،   داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با معدل ۱۴ به بالا، داشتن مدرک فوق دیپلم و بالاتر با معدل ۱۲به بالاو قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه

وی با بیان اینکه تحصیلات حوزوی در ۲ طرح حوزه علمیه اصفهان به صورت کوتاه مدت و بلند مدت می توانند تحصیل کنند افزود: در طرح کوتاه مدت در یک دوره ۵ ساله در ۳ مدرسه اصفهان می توانند تحصیل کنند و در طرح بلندمدت تا درس خارج دکتری و اجتهاد می توانند تحصیل کنند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان در رابطه با آمار پذیرش عنوان کرد: سالانه حدود ۱۵۰۰ نفر را ثبت نام و در مراحل آموزش کتبی چکاب پزشکی و مصاحبه آنها را رسمی و خدمات متعدد بیمه تامین اجتماعی وشهریه به آن ها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت پذیرش در اصفهان معمولا اول شهریور بوده افزود: داوطلبان می توانند در این زمان باقیمانده در سایت پذیرش به آدرس www.esf-hozeh.comمراجعه کنند و با مراجعه به بنر پذیرش در سایت عملیات ثبت نام را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.