نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه ضمن استقبال از توافق حاصل شده میان آمریکا و روسیه بر سر آتش بس در جنوب غرب سوریه، انجام این کار را اقدامی بزرگ دانست.

آتش بس سوریه گامی مثبت بود/ کشته شدن ۴۰۰ هزار نفر در جنگ سوریه

به گزارش قدس آنلاینبه نقل از الشرق الاوسط، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه، ضمن ابراز رضایت از توافق آتش بس به دست آمده در جنوب غرب سوریه این اقدام را گامی بسیار مثبت در راستای مبارزه علیه داعش و همچنین از بین رفتن بحران در این کشور دانست.

دی میستورا همچنین ابراز امیدواری کرد که دو کشور روسیه و آمریکا بتوانند در خصوص قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت نیز با یکدیگر به توافق برسند.

وی که این سخنان را در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط مطرح می کرد، گفت که مناطق مورد تنش زدایی راه حلی موقتی بوده و تاکید کرد که تجزیه ارضی به هیچ عنوان در آینده سوریه جایی نخواهد داشت.

نماینده ویژه سازمان ملل یکی از ابعاد توافق حاصل شده را ایجاد نوعی تفاهم مشترک بین هر دو طرف دانست.

وی همچنین با بیان اینکه کشته های جنگ شش ساله سوریه به احتمال زیاد تاکنون به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است، گفت: آتش بس همیشه خبر خوبی برای سوری ها است. متاسفانه باید بگویم پس از شش سال جنگ، چیزی حدود ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور احتمالا کشته شده اند. این نخستین مساله ای است که سوری ها در خصوص آتش بس به ذهنشان می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.