۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 546825

شاید وقتی از کوسه نهنگ سواری دو جوان جنوبی فیلم گرفته می‌شد، فکرش را نمی‌کردند قرار است به سرعت فیلم آن‌ها در دنیای مجازی گروه به گروه بچرخد و برخی به این بنازند که ایرانی‌ها حتی از کوسه نهنگ هم سواری می‌گیرند!

به گزارش قدس آنلاین،  شاید وقتی از کوسه نهنگ سواری دو جوان جنوبی فیلم گرفته می‌شد، فکرش را نمی‌کردند قرار است به سرعت فیلم آن‌ها در دنیای مجازی گروه به گروه بچرخد و برخی به این بنازند که ایرانی‌ها حتی از کوسه نهنگ هم سواری می‌گیرند! و عده‌ای دیگر غمگین شوند که ما چه می‌کنیم با داشته‌هایمان و کجای این شجاعت است؟ کوسه نهنگی یا وال کوسه که در زبان محلی به آن کولی کَر هم می‌گویند از پلانکتون‌ها تغذیه می‌کند و علاقه دارد به سطح آب بیاید.

اما واقعاً چرا ما ایرانی‌ها به خودمان اجازه می‌دهیم که این گونه با محیط زیست و گونه‌های مختلف آن برخورد کنیم؟ یک روز روباهی را که مرغ‌هایمان را خورده است به درختی می‌بندیم و گوش و دُمش را می‌بریم و از این حرکت شجاعانه، فیلم و عکس می‌گیریم تا شاید این فیلم و عکس‌ها را روباه‌ها و شغال‌ها ببینند و متنبه شوند! روزی دیگر به خرس بی‌نوایی که از بد حادثه به محل زندگی ما نزدیک شده، شلیک می‌کنیم و روزی با لاشه آهویی مظلوم که آن را شکار کرده‌ایم عکس یادگاری می‌گیرم و حالا در آخرین مدل حیوان آزاری به سراغ حیوانات دریا رفته‌ایم و سوار کوسه نهنگ شده‌ایم. پسر جوانی سوار حیوان بی نوا شده است و شادمانی کرده است؛ باشد که به الگویی تبدیل شود برای آن‌هایی که تا امروز حواسشان نبوده از این هنرنمایی نادر فیلم بگیرند! براستی ما دنبال چه هستیم و چرا به این جا رسیده‌ایم؟ نمی‌دانم چه قدر از این اتفاق را باید به گردن نهادی مثل آموزش و پرورش انداخت، چه قدر از آن را باید به رسانه‌ای مانند تلویزیون نسبت داد که محیط زیست در آن جایگاهی ندارد و چه قدر از این ماجرا به خانواده بر می‌گردد؟ این جدیدترین خبری بود که غمگینمان کرد، اما آخرین خبر نخواهد بود. آن هم در حالی که حال و روز محیط زیست این کشور خوب نیست و روز به روز هم بدتر می‌شود و بسیاری از گونه‌های جانوری از جمله همین کوسه نهنگ‌ها در فهرست حفاظت اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (آی‌یوسی‌ان) در رده در معرض خطر دسته‌بندی شده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.