رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بیان می‌کنند که مشکل اصلی تحریم‌ها است و باید از بین برود، ولی تحریم‌ها ماند و بیکاری و نداری مردم بیشتر شد، مشکل از آنجا ناشی شد که به‌جای اتکای به خدا، دنیا را ترجیح می‌دهیم.

نباید به بهانه رفع تحریم و رفاه مقابل آمریکا سر خم کرد/ هم تحریم‌ها ماند و هم بیکاری بیشتر شد

به گزارش قدس آنلاینبه‌نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار جمعی از فعالان و کارکنان سپاه پاسداران در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: مفاهیم انتزاعی به این معنی است که چند مسئله در نظر گرفته می‌شود و در میانه آن‌ها یک مسیر را در نظر می‌گیریم.  انسان‌ها برای رسیدن به اهداف خود همیشه با موانع مختلفی مواجه می‌شوند، زمانی که این موانع برطرف می‌شود که انسان از این مشکلات رسته است و به‌همین دلیل بوده که قرآن کریم بیان کرده مؤمنان به فلاح و رستگاری رسیدند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: سوره مؤمنین بیان می‌کند مؤمنان به رستگاری و فلاح رسیده‌اند و به‌همین دلیل شرط رستگاری آن است که انسان مؤمن باشد.  در این زمینه انسان‌ها اهداف مختلفی دارند که در این راه موانع متعددی وجود دارد، حال فلاح و رستگاری به این معنی است که انسان این موانع را کنار زده و از آن‌ها بگذرد.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: تنبلی و دلبستگی به‌ لذات زودگذر اجازه نمی‌دهد که انسان به خداوند برسد، انسان می‌تواند تحریم‌ها را تحمل کند و چند صباحی بگذرد تا زیر بار ذلت ظلم آمریکا نرویم ولی لذت‌طلبی اجازه نمی‌دهد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: بیان می‌کنند که مشکل اصلی تحریم‌ها است و باید از بین برود، ولی تحریم‌ها ماند و بیکاری و نداری مردم بیشتر شد، مشکل از آنجا ناشی شد که به‌جای اتکای به خدا، دنیا را ترجیح می‌دهیم. اگر بخواهیم از نوکری و دریوزگی جانوران شاخ‌دار امروزی دنیا نجات پیدا کنیم، باید دندان دلدادگی لذات دنیا را بکنیم، اگر دنیا را کنار گذاشتیم به عزت می‌رسیم.  قرآن کریم بیان می‌کند که جای دنیا و آخرت و موارد مرتبط به آن را اشتباه نگیریم، تا به این لذات دنیا مبتلا هستیم خواه‌ناخواه در مشکلات غرق خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.