کرج-رئیس کل دادگستری البرز گفت: حل معضل اعتیاد باعث کاهش ۴۰ درصدی جرایم خرد در استان می شود.

جرایم خرد با حل معضل اعتیاد ۴۰ درصد کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، احمد فاضلیان روز شنبه در نخستین جلسه شورای راهبری الگوی دادگاه درمان مدار البرز، افزود: ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در کشور و استان در اعتیاد است، این در حالی است که اگر بتوانیم بیشتر با این مساله مقابله کنیم شاهد کاهش ۴۰ درصدی ظرفیت زندان های استان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: طرح دادگاه درمان مدار یکی از طرح هایی است که به منظور مقابله با معضل اعتیاد و به دنبال آن کاهش آسیب های اجتماعی در البرز به عنوان یکی از چهار استان پایلوت کشور اجرا می شود.
فاضلیان گفت: این طرح قرار است در ابتدا بر روی ۱۰۰ نفر اجرا شود. امروز دیگر نمی توانیم مانند قبل یک نسخه برای تمامی بیماران بپیچیم، کار تخصصی، فنی و علمی است و در صورت موفقیت می تواند دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: این طرح ۵ مرحله ای قرار بود از پنج ماه پیش شروع شود، اما در استان البرز هنوز در مرحله اول قرار داریم، هدف نهایی این طرح این است که امنیت در جامعه بالاتر رود، بخشی از جامعه ما دچار آسیب های ناشی از مواد مخدر هستند با اجرای این طرح علاوه بر اینکه آرامش و امنیت را به خانواده های این افراد و جامعه باز می گردانیم و سبب می شود که این افراد نیز بار دیگر بتوانند به جامعه باز گردند.
رئیس کل دادگستری البرز افزود: برای اجرای این طرح همه مسئولیت اخلاقی دارند، با هر امکانی که داریم باید این طرح شروع و اجرایی شود، کمیته های فنی و اجرایی تشکیل و سریع تر نسبت به اجرای این طرح که به صورت آزمایشی است اقدام شود.
فاضلیان ادامه داد:همانگونه که در طرح مشاوره های پیش از ازدواج توانسته ایم موفق شویم، در طرح دادگاه درمان مدار نیز البرز بار دیگر می تواند موفق شود، نباید خود را درگیر موانع و مشکلات کنیم، مرحله سوم طرح که مرحله اجرایی است باید سریعتر اجرایی شود، برای بعد از درمان نیز باید چاره اندیشی کرد چرا که همان عواملی که سبب اعتیاد شده اند می تواند دوباره فرد را به سمت اعتیاد سوق دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.