شهرکرد- با حضور رئیس مرکز ملی فرش دستباف لوح ثبت جهانی فرش بختیاری، آلبوم یک هزار رنگ ثابت گیاهی و مستند تلوزیونی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

فرش دستباف چهارمحال و بختیاری «ثبت جهانی» شد

به گزارش قدس آنلاین، نعیم امامی پیش از ظهر شنبه در همایش ملی فرش دستباف استان اظهار داشت: فعالیت برای ارتقای هنر صنعت فرش استان از سال ۹۳ با نگارش سند توسعه فرش دستباف استان آغاز شد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه ۳ جانبه بین صنعت و معدن، استانداری و مرکز ملی فرش ایران برای ارتقای فرش دستباف اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی فرش بختیاری، برگزاری همایش ملی فرش و تهیه مستند فرش دستباف استان از دیگر تلاش‌های صورت گرفته در این راستا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت صادارت فرش دستباف تولید شده در استان، بیان کرد: با توجه به گران بودن فرش دستباف و خرید کمتر آن در استان باید به سمت صادرات فرش برویم چرا که اگر در صادارت فرش موفق نشویم قطعا از نقطه‌ای که اکنون قرار داریم یک قدم جلوتر نمی‌رویم.

امامی به نقش فرش در ایجاد اشتغال اشاره و تصریح کرد: فرش دستباف ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در مقایسه با سایر صنایع به سرمایه‌گذاری اندکی نیز نیاز دارد.

وی با با بیان اینکه اکنون ۹ تعاونی فرش در استان وجود دارد که از تعداد ۸ تعاونی فعال است، تاکید کرد: بیشتر تسهیلاتی که در زمینه فرش وجود دارد به پشتیبانان پرداخت می‌شود به گونه‌ای که سال‌های گذشته هر پشتیبان به ازای هر نفر بافنده ۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است، حمایت از پشتیبانان یک سیاست در زمینه توجه به فرش دستباف است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.