خرم آباد- مدیرکل استاندارد لرستان گفت: تاکنون حدود ۲۰ درصد تجهیزات شهربازی و پارک‌های بازی خرم‌آباد مجوز استاندارد را دریافت کرده‌اند.

استاندارد سازی تجهیزات شهر بازی اجباری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرضیه قنبریان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: استانداردسازی تجهیزات بازی طبق مصوبات شورای عالی استاندارد اجباری بوده و فعالیت همه تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی ها و پارک های بازی بدون تائید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع می باشد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته استانداردسازی تجهیزات بازی در دستور کار اداره کل استاندارد قرار گرفته و این موضوع با جدیت پیگیری می شود، بیان کرد: در حال حاضر، بدون احتساب زمین های بازی، ۴۷ مرکز تفریحی فعال شامل ۸ شهربازی، ۲ مرکز قایق رانی و ۳۷ پارک بازی در استان وجود دارد که فراوانی آن در شهرستان های خرم آباد و بروجرد است.

قنبریان افزود: ۱۰۰ درصد تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک های بازی شهرستان های بروجرد و پلدختر استانداردسازی شده است و در شهرستان خرم آباد حدود ۲۰ درصد تجهیزات تاکنون مجوز استاندارد را دریافت کرده اند و مابقی مجوزها در مرحله صدور است.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به اینکه در سایر شهرستان ها نیز موضوع استانداردسازی تجهیزات شهر بازی از طریق سامانه نظارت بر وسایل تفریحی، در دست اقدام است، گفت: بی توجهی به موضوع استانداردسازی تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک های بازی، به عنوان یک تهدید می تواند موجب بروز حوادث ناگواری برای استفاده کنندگان به ویژه کودکان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.