مشهد- رئیس ستاد دیه کشور در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با همکاری اوقاف خراسان رضوی، انجمن یاوران وقف با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان خراسان رضوی راه اندازی می شود.

انجمن یاوران وقف برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید اسدالله جولایی طی جلسه ای با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: هدف ستاد دیه در حوزه آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی و محکومیت های قطعی مالی، اصل بر عدم استفاده از بودجه های دولتی است و ستاد دیه در فعالیت های خود متکی به منابع و ظرفیتهای مردمی است.

وی با بیان اینکه هر کار خیری که از استان خراسان رضوی شروع شود، در کشور فراگیر می شود، افزود: راه اندازی انجمن یاوران وقف برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کار بسیار ارزشمند و نیازمند فرهنگ سازی است.

جولایی با بیان اینکه برکات ایجاد وقف برای زندانیان می تواند در طی سال های پیش رو باشد گفت: یکی از سنت‌های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است و ستاد دیه موظف است همه آن چیزی که مردم کمک کردند مستقیم برای آزادی زندانیان هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه کمک خیران به زندانیان جرائم غیرعمد منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود گفت: ماندن افرادی که به واسطه جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند اثرات تخریبی بسیاری بر روی این افراد و خانواده‌های آنها دارد که غیر قابل جبران است.

رئیس ستاد دیه کشور گفت: با همکاری اوقاف خراسان رضوی و راه اندازی انجمن یاوران وقف به منظور ایجاد وقف های مستقل و جمعی زمینه  ازادی زندانیان جرایم غیر عمد، هزینه های دارو و درمان و تحصیل زندانیان فراهم خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز اشاره به اینکه سنت حسنه وقف سیره ای است که خود اهل بیت(ع) به آن عمل کرده اند، بیان داشت: وقتی انسان از دنیا می رود، دفتر عملش بسته می شود، مگر با داشتن صدقه جاریه، علمی که از آن استفاده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه نجات یک انسان نجات جامعه است، تصریح کرد: اگر کسی یک نفر را نجات بدهد، گویی همه‌ی مردم را زنده کرده و به لحاظ روحی، فردی که از زندان آزاد می شود برای خود، خانواده و جامعه برکاتی دارد و مصداق آیه شریفه «و من احیاها فکأنما احیا لناس جمیعا» است.

وی اضافه کرد: فردی که غیرعمد گرفتار می شود با مشکلات عرفی، خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی روبه روست و بهتر است در هر حوزه ای که وارد می شویم از افراد همان حوزه کمک گرفته تا اولویت ها گم نشود.

حجت الاسلام احمد زاده اظهار داشت: یکی از موارد مصرف زکات فطریه ماه مبارک رمضان خریداری بنده‌ ها و آزاد کردن آنان و کمک به افراد بدهکاراست که باید از این ظرفیت نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.