فردیس- لزوم بازسازی مدارس فردیس و افزایش هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه مدارس هیئت‌امنایی مباحثی بود که در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان مطرح شد.

مدارس فردیس نیازمند زیباسازی است

به گزارش قدس آنلاین، فرشته فهمیده عصر دوشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش فردیس، با اشاره به آغاز سنجش نوآموزان در این شهرستان اظهار کرد: تاکنون حدود ۹ هزار و ۴۵۳ نوآموز در سطح مدارس شهرستان فردیس موردسنجش قرارگرفته‌اند و این روند تا آغاز سال تحصیلی ادامه دارد.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو کرج گفت: طبق آمار و بررسی‌های انجام‌شده در سال جدید با رشد پنج‌درصدی دانش آموزان فردیسی همراه خواهیم بود که افزایش تراکم دانش‌آموزی را به همراه دارد.

وی به افزایش ساعات کلاس‌های فوق‌برنامه در مدارس هیئت‌امنایی اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید این کلاس‌ها از ۱۳۶ ساعت به ۱۷۰ ساعت خواهد رسید که این افزایش ساعت افزایش میزان هزینه را نیز به همراه دارد.

فهمیده میزان افزایش هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه را حدود ۱۲ درصد اعلام کرد که معادل ۳۱ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: طبق این مصوبه هر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مبلغ ۱۷۰ هزار تومان، مقطع متوسطه اول و دوم نیز به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان به ازای کلاس‌های فوق‌برنامه پرداخت می‌کند.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه اعتبار کافی در فضای آموزش‌وپرورش اختصاص نیافته است، افزود: با توجه به این مهم لزوم همکاری شهرداری‌های مناطق سه، ده و مشکین‌دشت محسوس است.

به گفته مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو کرج ۱۲ مدرسه از جمع مدارس تحت پوشش شهرداری منطقه سه، ۱۰ مدرس از مدارس حوزه منطقه ۱۰ و پنج مدرسه جزو حوزه مشکین‌دشت نیازمند آسفالت، به سازی و زیباسازی است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه شهرداری زیباسازی و ساخت مدرسه نیست، افزود: همکاری شهرداری و شورای شهر به دلیل عدم اعتبار کافی در آموزش‌وپرورش ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.