بوشهر-مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: تاکنون قریب به ۴۲ درصد از جمعیت استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده و این در حالی است که کارت‌های ملی سابق تا پایان امسال اعتبار دارد.

۴۲ درصد از جمعیت استان بوشهر دارای کارت هوشمند ملی شدند

به گزارش قدس آنلاین، کیامرث صالحی‌نیا صبح سه شنبه در نشست با کارشناسان اداره کل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم کارت ملی هوشمند در ارائه خدمات مطلوب به مردم اظهار داشت: برای تسریع در ارائه خدمات به مردم داشتن کارت ملی هوشمند امری مهم و ضروری است که در این راستا برای صدور این کارت امکانات لازم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار کارت‌های ملی اولیه تا پایان امسال تعیین شده  تاکید کرد: همگان باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر استقرار دولت الکترونیک در ادارات ثبت احوال استان بوشهر را نقش مهم در تسریع خدمات سجلی دانست و تصریح کرد: از سال ۹۱ صدور کارت‌های ملی هوشمند در استان بوشهر آغاز شد و تمام مراکز ثبت احوال و دفاتر پست در این مهم همکاری و مشارکت می‌کنند.

وی، از صدور ۳۳۷ هزار کارت ملی هوشمند در استان بوشهر خبرداد و افزود:  طی سه ماهه نخست امسال نیز تعداد۱۷ هزار و ۴۸۱ فقره درخواست در صدور کارت ملی هوشمند از هم استانی‌ها اخذ شده که در مجموع تا پایان خرداد ماه امسال تعداد درخواست‌های اخذ شده، به رقم ۳۵۴ هزارو ۶۲۴ درخواست رسیده است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه حدود ۴۲ درصد جمعیت استان بوشهر کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند تصریح کرد: حدود ۴۲ درصد جمعیت استان بوشهر به تعداد ۳۳۷ هزارو ۱۴۳ فقره کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

وی، جمعیت واجد شرایط  استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی را  ۸۳۵ هزار و ۶۰۴ نفر دانست و افزود: این در حالی است که تاکنون قریب به۴۲ درصد از این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده و ۴۸۰ هزار و ۹۸۰ نفر دیگر باقیمانده است.

صالحی‌نیا با اشاره به فراخوان دریافت کارت هوشمند ملی برای دارندگان کارتهای قدیمی سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ اظهار کرد: با تدابیری که در این خصوص اندیشیده شده است، سهولت و سرعت اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در دستور کار تمامی ادارات و دفاتر پست و پیشخوان قرار گرفته که به همین منظور تعداد ۴۸ ایستگاه در سراسر استان به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران اعتبار کارت‌های ملی سابق صرفاً تا پایان  امسال است و پس از آن فاقد اعتبار می‌شود   و کارتهای هوشمند ملی ملاک ارائه خدمات است.

وی تاکید کرد:  کسانیکه تاکنون برای دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سایت ncr.ir نسبت به ثبت نام و گرفتن کارت اقدام کنند تا برای دریافت خدمات از دستگاه‌های مختلف دچار مشکل نشوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.