دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی با بیان اینکه طبق مجوز سازمان استاندارد تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی طی یک ماه آینده در تولید بخشی از محصولات خود از خمیر مرغ استفاده خواهند کرد،گفت: قیمت این محصولات ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

تولید فرآورده‌های گوشتی با استفاده از خمیر مرغ از یک ماه آینده/ قیمت ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، مجید افلاکی در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد فرایند استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی، اظهار داشت: طی یک ماه آینده شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استفاده از خمیر مرغ را آغاز خواهند کرد و به این ترتیب ۲۰ تا ۲۵ درصد از گوشت مرغ باقیمانده روی لاشه مرغ جهت تهیه خمیر مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون این میزان از گوشت مرغ روی لاشه به عنوان دورریز هدر می‌رفت، اما با استفاده از آن در تولید بخشی از فرآورده‌های گوشتی، شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت این فرآورده‌ها نسبت به فرآورده‌های تولیدی بدون استفاده از خمیر مرغ خواهیم بود.

دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی توضیح داد: در سال ۹۲ سازمان استاندارد، تولید و استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی را به دلیل اینکه استاندارد مشخصی در این مورد تدوین نشده بود، ممنوع کرد اما پس از ۴ سال کار تحقیقاتی در نهایت سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو با بررسی نمونه‌سازی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که می‌توان از خمیر مرغ در چارچوب استانداردهای تدوین‌شده، استفاده کرد.

* برگزاری نمایشگاه محصولات پروتئینی در آبان ماه

به گزارش فارس، ‌ هرمز مهبد مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته نیز در این نشست خبری با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ آبان‌ ماه در تهران، گفت: دور دوم این نمایشگاه به عنوان تنها نمایشگاه صنعت پروتئینی در خاورمیانه جهت تأمین نیاز تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بازار کشورهای مسلمان، کشورهای CIS و اروپای شرقی برگزار می‌شود.

به گفته وی، تاکنون ۱۱ کشور برای حضور در این نمایشگاه اقدام کرده‌اند که عبارتند از مغولستان، لیتوانی، چین، آلمان، استرالیا، امارات متحده عربی، دانمارک، هلند، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا.

مهبد، ارائه اطلاعات در مورد پروسه تولید فرآورده‌های گوشتی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه و همچنین اعطای تندیس به برترین‌ محصول نمایشگاه از دید بازدیدکنندگان را به عنوان دو برنامه مهم در جریان برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی حلال عنوان کرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در ۶ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در آن، محصولات فرآوری‌شده گوشتی، انواع ادویه، افزودنی‌های مجاز برای تولید محصولات فرآوری‌شده، ماشین‌آلات و تجهیزات فرآوری محصولات پروتئینی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.