معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت گفت: ۵۰ هزار نفر در سامانه کارآموزی دانشجویان برای فعالیت در بنگاه‌های تولیدی ثبت‌نام کرده‌اند.

۵۰ هزار نفر در سامانه کارآموزی ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، برات قبادیان ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مشابه کارآموزی، طرح کارورزی است که برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی از سوی وزارت کار راه‌اندازی شده که نباید با طرح کارآموزی اشتباه شود.

وی افزود: در طرح کارآموزی دانشجویان با مراجعه به سایت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سایت کارآموزی ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این طرح با تفاهم‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم و تحقیقات به صورت سیستماتیک و نهادینه شده از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اجرا شده است.

قبادیان خاطرنشان کرد: سایت کارآموزی از 3 هفته گذشته آغاز به کار کرده که تاکنون 50 هزار دانشجو در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این سامانه بنگاه‌های صنعتی و تولیدی اعلام می‌کنند که در چه رشته‌هایی نیازمند کارآموز هستند، تصریح کرد: این طرح در گذشته نیز اجرا شده اما به صورت پراکنده بوده که اکنون به صورت سیستماتیک اجرا و استقبال خوبی نیز از آن انجام شده است.

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با دستورالعمل و بخشنامه ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد نمی‌شود، بیان کرد: با اجرای این طرح پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها هدفمند و هدایت همچنین حمایت مالی نیز می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.