اصفهان- معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: عملکرد فروش و صادرات ذوب آهن در حال رشد می باشد و این شرکت در مسیر بهبود شرایط مالی قرار گرفته است.

ذوب آهن در مسیر بهبود شرایط مالی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید امید قائمی عصر سه شنبه در مجمع عمومی سهامداران ذوب آهن اظهارکرد: سال گذشته در حوزه مدیریت و تامین منابع مالی، با توجه به وجود بحران نقدینگی در شرکت و نرخ های بالای بهره بانکی که از سالهای قبل به شرکت تحمیل شد، عملکرد این مدیریت را بسیار حساس و با چالش همراه کرد اما خوشبختانه در حال حاضر بهبود شرایط مالی ذوب آهن کلید خورده است.  

وی در ادامه  اهم اقدامات معاونت مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن در سال ۹۵ را تشریح کرد و گفت: سال گذشته در بخش مدیریت منابع نقدی بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال توزیع و مدیریت نقدینگی صورت گرفته و در بخش تامین منابع مالی بالغ بر۱۲۳۷۶ میلیارد ریال از طریق بانک های مختلف تجدید، بروز رسانی و استمهال شده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: در بخش تامین منابع مالی همچنین با تلاش کارشناسان این واحد بیش از ۱۲۹۰ میلیارد ریال در تسهیلات مالی، بخشودگی جرایم و کاهش نرخ هزینه تامین مالی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از دیگر دستاورد های واحد می توان به تلاش برای استفاده از مصوبات ستاد تسهیل و تهاتر بدهی های شرکت با بدهی های دولت و سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که نتایج این تلاش ها به صورت اصلاح ساختار ترازنامه و کاهش فشار دولیت برای وصول مطالبات در سال ۱۳۹۶ به ثمر خواهد رسید.

امید قائمی با اشاره به خدمات مالی صورت گرفته نیز اظهارکرد: دربخش خدمات مالی حاصل تلاش کارشناسان این  واحد در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی، اخذ معافیتهای مالیاتی و تدوین لایحه های دفاعی منتج به ۲۳۸۲ میلیارد ریال منافع برای شرکت شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال رویداد حسابداری شناسایی، کنترل و در دفاتر رسمی شرکت ثبت شده است، افزود: اثر مالی کلیه رویداد های شرکت در این بخش با قوانین، مقررات مالی، آیین نامه ها ودستورالعمل های مالی شرکت تطابق یافته و براساس رویه ها و استانداردهای ملی کشوردر حساب ها و صورت های مالی شرکت منعکس شده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: در سال گذشته از امکانات موجود بهترین استفاده انجام و ۱۸۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیلون تومان از مطالبات ذوب آهن وصول شده است.

وی ادامه داد: این رقم در شرایطی که شرکت با محدودیت شدید نقدینگی روبرو است، از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، ضمن اینکه مبلغ زیادی از این مطالبات مربوط به مطالبات راکد موجود در حسابها بوده که با تلاش کارشناسان این بخش شناسایی و نسبت به وصول آن اقدام شده است.

امید قائمی گفت: ذوب آهن اصفهان بنا به اظهار نظر و اعتراف صاحب نظران مالی، سازمان های نظارتی و حتی شرکت هلدینگ صدر تامین یکی از جامع ترین، کاملترین و دقیق ترین فرایند های هزینه یابی را در بین شرکت های بزرگ فولادی دارا می باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش هزینه یابی محصول و خدمات ذوب آهن اصفهان با تکیه بر سیستم ERP واعمال ابتکار در تعریف مراکز هزینه به عنوان سبک مدیریت نوین مدیریت هزینه یکی از دقیق ترین روش های بهایابی محسوب می شود، اظهارکرد: این روش با توجه به مفاهیم ساختار سیستم ERP به عنوان روش بهینه کاوی(Best Practice) مطرح است و در کشور های توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: سال گذشته در این بخش بیش از ۵، ۶ میلیون تن انواع مواد مصرفی و ۲، ۲ میلیون تن شمش و محصول نهایی مورد ارزیابی و موازنه نهای قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف مالی و اقتصادی هر بنگاه اقتصادی منوط به تحلیل و پیش بینی دقیق و در ادامه اولویت بندی، تدوین و کنترل اثر بخش بودجه آن می باشد، گفت: با ورود شرکت به بازار فرابورس و تشدید نظارت ها بر بودجه شرکت، این فعالیت عملا درکانون  توجهات قرار گرفت و پاسخ گویی در مورد آن به شدت افزایش یافته است، لذا در این راستا حوزه مالی و اقتصادی با تقویت سیستم ها و کادر کارشناسی، اقدام به اصلاح ساختار، محتوا و حتی کالبد گزارش بودجه نمود به صورتی که به راحتی اطلاعات لازم را در اختیار ذی نفعان شرکت قرار داده و نقطه نظرات سازمان های نظارتی را پاسخگو است.

امید قائمی یادآور شد: طی سال ۱۳۹۵ در این بخش بیش از ۷۳ هزار میلیارد گردش مالی، پیش بینی، طبقه بندی، اولویت بندی و تخصیص اعتبار شده وعلاوه بر آن در این بخش بیش از ۵۲ هزار میلیارد ریال کنترل و مدیریت هزینه صورت گرفته و این حوزه با نقش محوری خود منشاء کاهش هزینه ها به میزان بیش از۶۰۰۰ میلیارد ریال شده است.

وی تاکید کرد: عملکرد فروش و صادرات ذوب آهن در حال رشد می باشد و این شرکت در مسیر بهبود شرایط مالی قرار گرفته به طوری که ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش محصولات ذوب آهن در ۲ ماهه نخست سال ۹۶ بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به خدمات بیمه ای نیز تصریح کرد: در بیمه تجهیزات و دارایی ها و بیمه مسولیت مدنی بیش از ۶ هزار نفر ساعت کار کارشناسی جهت جبران و پوشش خطرات و خسارت های احتمالی بر دارایی ها انجام شده و در بخش پوشش هزینه درمانی همکاران و افراد تحت تکفل آنها نیز بیش از ۳ هزار ساعت فعالیت کارشناسی انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.