یزد - نماینده ولی فقیه دراستان یزد گفت: متاسفانه آنطور که شایسته است از ظرفیت های مساجد استفاده نمی‌شود و در هر فرصتی باید از کارکردهای مساجد به شکل صحیح استفاده کرد.

متاسفانه از ظرفیت های مساجد بخوبی استفاده نشده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهرچهارشنبه در نشست با مدیر کل ارشاد و مسئولان کانون مساجداستان اظهارداشت: در حال حاضر  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاهی مناسب برای ما و به عنوان پایگاهی معنوی برای جوانان می باشد  که می‌توان از طریق آن جوانان را به مساجد جذب کرد.

وی افزود: ما باید در کانون‌ها درد دین را در افراد ایجاد کنیم و با جذب و حضور فعال امامان جماعت در مساجد آن را تقویت نماییم، و متاسفانه ما هنوز برای چگونگی جذب جوانان کار نکرده‌ایم، این نیز هنر می‌خواهد و امام‌(ره) در این انقلاب این هنر را داشت و همه افراد در سنین مختلف را در انقلاب جای داد

ناصری تصریح کرد: یکی از معضلات مهم  امروز جامعه ما در ارتباط با حضور بیش از حد جوانان در فضای مجازی بوده و به نحوی که فضا و وقت فرزندان ما را گرفته شده و متاسفانه از این طریق فضای مساجد را نیز خالی کرده و به نوعی حتی به مراسم‌های ما لطمه زده است .

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان ساخت: الان با وجود شبکه‌های بسیار زیاد ماهواره‌ای، دشمنان سعی دارند تا جوانان ما را منحرف کنند که در این زمینه نیز متاسفانه هنوز برخی از مسئولان ما نیز دغدغه دیندار کردن و نجات جوانان را ندارند و به همین دلیل نیز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما روی زمین مانده است.

وی افزود: دشمن امروز سعی کرده تا جوانان ما را گمراه کند و این دغدغه را نیز از ما دور کند ولی در مقابل امام (ره) تاکید داشتند که این دغدغه وجود داشته باشد.

ناصری یزدی تصریح کرد: در آموزش و پرورش همه معلمان باید دغدغه دینداری دانش‌آموزان را داشته باشند و آن را در سطح جامعه نیز گسترش دهند تا از این طریق پرورش صحیحی از فرزندانمان داشته باشیم ومعلمان نسبت به مباحث دینی دانش‌آموزان دغدغه داشته باشند.

وی ادامه داد: مسجد و کانون فقط نباید  برای افراد حاضر در مسجد باشد بلکه باید شعاع خود را از مسجد تا مسجد قرار داد و یکی یکی جوانان را دعوت و جذب به مساجد کرد و در کنار آن نیز خوراک و محتوا به آنها بدهیم و یکی از روش‌هایی که باید برای جذب به کار بگیریم تغییر در اخلاق و برخورد خود است و به صورت متواضع و با خشوع جوانان را جذب کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه الان فضای مجازی فرزندان ما را به سمت خود برده است و ما باید برای جلوگیری از آسیب های این فضا برنامه مناسبی داشته باشیم،تصریح کرد: اگر به جوانان شخصیت دهیم کار می‌کنند زیرا جوانان ما طینت پاک دارند و تنها لازم است ما باید به آنها فضا و خوراک دهیم.

۵۵۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد یزد تشکیل شد 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به اقدامات این اداره کل در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی تابستان، گفت: ۵۵۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد یزد تشکیل شد و بیش از ۴۵ هزار نفر در پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان یزد پوشش داده شده است.

علی غیاثی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش فرهنگی و هنری پیگیر امر اوقات فراغت است و با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در ایام مختلف سال و به ویژه ایام تابستان سعی در ارائه خدمات مناسب فرهنگی به نوجوانان و جوانان دارد.

وی خاطر نشان ساخت: بخش گسترده فعالیت‌های اوقات فراغت ارشاد در مساجد است و در این زمینه تشکیل ستاد اوقات فراغت استان یکی از اقدامات مهمی بود که انجام شد و در تمامی شهرستان‌ها هم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر این امر هست و در سال ۹۵ تعداد ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان با عنوان "آسمانی‌ها" داشتیم  که در سال ۹۶ این تعداد به ۵۵۰ پایگاه رسیده است.

این مسئول گفت: این طرح تعداد ۴۵ هزار و ۹۹۳ نفر را در سال گذشته تحت پوشش قرار داد و در برنامه‌های اوقات فراغت شامل برنامه‌های قرآنی، اردویی، ورزشی، هنری، علمی، فرهنگی و آموزشی مهارتی این افراد شرکت کردند.

مدیر کل ارشاد یزد افزود: در این زمینه ما سعی کرده‌ایم تا از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌ها مانند آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، هلال احمر، بهزیستی و ستاد اقامه نماز استفاده کنیم  و با همکاری آنها در زمینه اوقات فراغت گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.