قم- معاون فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب گفت: تا کنون هیچ گزارشی از تخلف در تعهدات عربستان برای برگزاری حج امسال نداریم و همه اقدام های اجرایی برای برگزاری مناسب حج در سال جاری صورت گرفته است.

گزارشی از خلف وعده عربستان برای برگزاری حج امسال نداریم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جواد مظلومی روز چهارشنبه در «گردهمایی روحانیان معین و معینه های کاروان های حج تمتع» در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، با بیان این که در وضعیت فعلی از حیث اجرایی هیچ گونه مشکلی در برگزاری حج امسال وجود ندارد افزود: تمام اقدام های لازم برای برگزاری مناسک حج امسال توسط بعثه و مسئولان کشورمان در مکه و مدینه صورت گرفته است و از نظر زمان بندی نیز هیچ گونه عقب ماندگی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: از نظر اجرایی هیچگونه مشکل و گزارشی تا کنون وجود ندارد و تصور ما این است که حج امسال مانند سال های گذشته صورت می گیرد ولی این به آن معنی نیست که هیچ گونه آمادگی برای اقدام های پیش بینی نشده انجام نشده باشد.

مظلومی ادامه داد: تمام تلاش مسئولان کشور ما این است که عملیات انتقال زائران، برگزاری مناسک و بازگشت حجاج با آرامش کامل و بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شود و تمام ارزیابی ها حاکی از حداقل مشکل ها در حج امسال است.

معاون فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب، سطح نگرانی در برخی زائران حج امسال را بیش از گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: مسئولان در ایجاد آرامش در زائران باید تلاش کنند که نقش روحانیان در این امر بسیار مهم است.

در حاشیه این گردهمایی، کارگاه های تخصصی امداد و نجات، مدیریت استرس و کاهش اضطراب برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.