خرم آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: مشکلی که سبب بحران آب در استان شده است مدیریت نامناسب استفاده از منابع آبی است.

مدیریت نامناسب عامل بحران آب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اصلانی صبح یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان میزان بارندگی های لرستان طی سال آبی گذشته را ۶۰۰ میلی مترمربع دانست و اظهار داشت: استان لرستان از لحاظ مقدار بارش ها جزء ۴ استان پرباران کشور بود.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی های خوب سال گذشته مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در این استان نداریم، افزود: مشکلی که سبب بحران آب در استان شده است، به علت مدیریت نامناسب استفاده از منابع آبی است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه اگر الگوی درست و بهینه برای مصرف آب داشته باشیم مشکلات استان مرتفع خواهد شد، افزود: با وجود رودخانه‌ها و منابع خوب آب در لرستان می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در شرایط کم‌آبی و گرما مشکلی نداشته باشیم.

اصلانی ادامه داد: برای فرهنگسازی درست در حوزه استفاده بهینه از آب و منابع آبی باید هزینه های زیادی پرداخت کرد. وی با اشاره به اینکه استان لرستان نتوانسته است از وزارت نیرو تخصیص آب لازم و قابل توجهی داشته باشد، عنوان کرد: این امر به علت نداشتن اطلاعات دقیق و کافی در این رابطه بوده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: لازم است با تشکیل کمیته ای از دستگاه های مربوط اطلاعات دقیق و کاملی از اراضی کشاورزی آبی در استان برای ارسال به وزارت نیرو تهیه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.