اصفهان- عبور تونل مترو شهر جدید بهارستان از زیر خط اصلی راه آهن یکی از گره های مهم پروژه مترو بهارستان بود که با همکاری راه آهن وشرکت عمران شهر بهارستان امروز این مشکل برطرف شد.

گره اصلی پروژه مترو شهر جدید بهارستان گشوده شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت عمران شهرجدید بهارستان، عبور مترو از زیر خط راه آهن مستلزم ایجاد چند کیلومتر  خطوط ریلی راه آهن بود که این طرح با هماهنگی راه آهن اصفهان و  با ۸ساعت مسدودی خط راه آهن  آغازشد.
مدیر پروژه مترو بهارستان گفت: شرکت عمران شهر جدید بهارستان با زیر ساخت هایی که ایجاد کرد و با نصب تیرهای پیش ساخته ونصب عایق ها وسرستون ها، این کار را شروع کرده است و با احداث پل دوباره ریل ها در جای خود نصب می شوند.
محسن عاصمی با تاکید برزمان بندی ۴ ساعته شرکت عمران برای احداث این پل ادامه داد: این امر باعث شود  شرکت عمران گالری مترو را در زیر پل ایجادکند وبعد ازاین زمان وانجام عملیات، چهارساعت دیگر ریل گذاری دوباره انجام می شود وبعد از۸ساعت مسدودشدن  مسیر راه آهن، دوباره واگن ها حرکت خواهند کرد واین نتیجه همکاری وتعامل مجموعه راه آهن است.
وی با اشاره به برنامه ریزی ساعت حرکت واگن ها که متعلق به حمل بار ذوب آهن وفولاد و راه آهن هست گفت: بیش از یک سال طول کشید تا هماهنگی وبرنامه ریزی وموافقت اجرای چنین کاری اتفاق بیفتد وامروز ظرف مدت ۴ساعت گره فنی پروزه مترو باز شد.وی ادامه داد:پهنای پل ۲۳ متر و دهنه پل ۱۱ متر و وزن آن به ۲۶ تن می رسد.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان نیز با اعلام اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد زیر سازی پروژه مترو بهارستان انجام شده است گفت: این پروژه شامل ۱۰ کیلومتر گالری و۴ونیم کیلومتر روی زمین است و۲۰ درصد باقی مانده، بخش کوچکی بین سیتی سنتر وایستگاه صفه است .
محمدرضا احمدی ادامه داد: نقطه ای که امروز عملیات اجرایی آن انجام شد، گره ی اصلی اجرای این پروژه بود، در این نقطه  عبور قطار بصورت هر ۸ ساعت انجام وواگن هایی که ازآن عبور می کنند مواد اولیه صنایع فولاد راجابجا می کنند واگر چند روز طول بکشد به مجموعه های مذکور آسیب می رساند.
وی اظهار داشت : باتوافق راه آهن  و در این فاصله زمانی  کوتاه مسیر اصلی ریل گذاری انجام می شود  که این کار نتیجه ۷تا۸ ماه پیگیری وجلسات متعدد بوده تا به این مدل فنی رسیده ایم وعملیلات اجرایی امروز براساس این مدل جدید انجام شد .

وی این عملیات را جزء فاز اول مترو عنوان کرد وگفت: فاز دوم شامل ریل گذاری مسیراست که تا پایان مرداد ماه سال جاری آغازمی شود وفاز سوم نیز احداث ایستگاهها وتاسیسات است که تاپایان سال، عملیات اجرایی ایستگاه بهارستان و ایستگاه راه آهن آغاز می شود وامیدواریم تا پایان سال ۹۷ بامترو شهر بهارستان رابه اصفهان وصل کنیم.
احمدی افزود: تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای زیر سازی این پروژه هزینه شده است  که ۵۰ درصد آن ازمنابع  اعتبارات دولتی وبودجه سالیانه بوده  و۵۰ درصد دیگراز منابع داخلی شرکت عمران هزینه شده است درحالی که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است.
مدیرعامل شرکت عمران  شهر جدید بهارستان به تعامل خوب با چهار دستگاه هوانیروز، مجموعه راه آهن، شهرداری اصفهان وفرماندهی نیروی انتظامی استان در اجرای پروژه مترو شهر بهارستان اشاره کرد وگفت: باتوافق انجام شده دیگر مشکلی در خصوص  زمین نیز وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.