عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از برخی مسائل مطرح شده در صحن شورای چهارم مبنی بر اینکه تهران شهر سوخته ای است گفت:اقدامات اصلی در تهران انجام شده، کار مدیران آینده راحت است.

اقدامات اصلی در تهران انجام شده، کار مدیران آینده راحت است

به گزارش قدس آنلاین، محسن پیرهادی در سیصد و شصت و  سومین جلسه شورا با بیان اینکه اگر تهران اینقدر سوخته و پر مسئله است چرا امده اید تا مدیریتش را برعهده بگیرید، تصریح کرد: این ادبیات فرهنگ غلطی است. در پیش بینی بودجه شهرداری هم پیش بینی منابع داریم و هم بودجه ریزی که بعد نیز حسابرسی ها انجام می شود و بودجه را عملیاتی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه حسابرسی ها هم در شورا و هم شهرداری وجود دارد و نمی شود بگوییم در جریان اقدامات شهرداری نبودیم، ادامه داد: اعتبارات حجمی و ریالی پروژه ها را نیز شورا می تواند رصد عملیاتی کند.  

این عضو شورا با تاکید بر اینکه هر کسی که در کشور یک روز کار عملیاتی کرده می داند در اجرای پروژه ها پیش پرداخت داریم و وقتی پروژه تمام می شود تسویه می کنیم و پس از آن ۱۰ درصد برای حسن انجام کار نگه داشته می شود، اظهارکرد ادامه داد: پس در خصوص بدهی های شهرداری معجزه نشده است. شهر یک ماهیت زنده است.

پیرهادی یادآوری کرد: امروز تهران بیش از ۵ میلیون مترمربع زیرساخت فرهنگی اجتماعی داریم و درامدهای پایدار شهر از ۱۹ درصد به بیش از ۴۰ درصد در یک دهه گذشته رسیده است. پس غلط است که بگوییم خام فروشی شده است.

عضو هیات رئیسه شورای چهارم یادآوری کرد: در خصوص ایراداتی که به ساخت ساختمان ۱۷ طبقه وارد شد نیز باید یگویم و یادآوری کنم که شهرداری این مجوز ساخت را نمی دهد و ساختمان های بالای ۱۲ طبقه نیاز به رای کمیسیون ماده ۵ دارند.

وی تاکید کرد: برخی ادعاها درباره وضعیت شهر تهران صحیح نیست و بیشتر جنبه رای اوری دارند. به طوریکه گزارش هایی داریم که کار را برای مدیران آینده تران راحت تر کرده است. زیرا زحمت کار کشیده شده و هزینه ها کاهش یافته است و ایندگان فقط وظیفه شان نگهداشت شهر است. شهری که ده سال پیش یک سرای محله نداشت امروز بیش از ۳۰۰ سرای محله دارد.

محمد سالاری نیز در سیصد و شصت و سومین جلسه شورا نسبت به اعلام ارقام متفاوت و متناقض از میزان بدهی ها و هزینه های لازم برای اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری تهران اعتراض کرد.

رییس کمیسیون شهرساز ی ومعماری شورای شهر تهران گفت: چگونه است که حدود ۷ ماه  پیش در جلسه رسمی شورای شهر رقم اعتبارات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه های نیمه تمام ۴۱ هزار میلیارد تومان اعلام می شود اما امروز این رقم ۱۹ هزارمیلیارد تومان؟!
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات جدی حوزه نقدینگی شهرداری تهران و دستور توقف تداوم پروژه های زیر ۵۰ درصد پیشرفت از سوی شهردار تهران و کاهش نسبی صدور پروانه های ساختمانی در سال آخر ، توقف بلندمرتبه سازی و تغییر رویکرد کمیسیون ماده ۵ از سوی شورای شهر و شورایعالی شهرسازی و معماری نسبت به درآمدزایی از این محل، چگونه است که شهرداری تهران ظرف مدت چند ماه موفق به انجام حدود ۲۲ هزارمیلیارد تومان در حوزه  پروژه های نیمه تمام شده است؟!

سالاری با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین نگرانی ها و دغدغه های جدی شورای چهارم و شورای پنجم و کارشناسان حوزه مدیریت شهری در محافل کارشناسی عدم شفافیت وضعیت اقتصادی شهر و فرآیندهای مالی و بخصوص بدهی ها و تعهدات باقی مانده شهرداری تهران است بیان کرد:مهم ترین رسالت ما تعیین تکلیف و شفاف سازی و ارائه یک گزارش جامع به همگان در این خصوص می باشد و لذا می بایست جلسات دیگری در این خصوص در شورا تشکیل شود.

وی به شهردار تهران و هیات رییسه شورا در خصوص گزارش هایی که در ارتباط با مجموع واگذاری های املاک و اراضی و انعقاد قراردادهای مختلف واصل می شود هشدارداد و اعلام کرد: این روند به مصلحت شورای چهارم و آقای قالیباف نیست .

سالاری  با طرح این موضوع که چرا علی رغم اظهار صریح شهردار تهران مبنی بر عدم ایجاد تعهد برای مدیریت آتی ، در همین مرحله گذار شاهد انتقال مجموعه اراضی ، پردیس متروی دردشت شرق تهران بودیم گفت: این روزها اخباری مبنی بر واگذاری سهم شهرداری از پروژه هزار و یک شهر و ساختمان های سازمان مشارکت های مردمی و شرکت سرمایه گذاری شهر و... هستیم .

وی ادامه داد: اینکه برای  مدیران مناطق شمالی تهران در خصوص الزام صدور پروانه برای املاک متعلق به بانک شهر ظرف ۲۰ روز ضربالعجل تعیین شده، جای نگرانی و شائبه دارد و باید توضیح دهند که هدف از این فشارها چیست؟ شهردار تهران در این خصوص شفاف سازی کند . 

سالاری با اشاره به تذکر هفته قبل خود اظهارداشت: چرا شهرداری منطقه ۲۲ به شخصی اجازه ساخت حدود ۱۷ طبقه را بدون داشتن پروانه می دهد و ظرف ۴۰ روز گذشته پروانه آن را صادر میکند؟ این روند کاملا غیرقانونی و اجحاف به منابع شهرداری و عدول از ضوابط شهرسازی و معماری میباشد که نامه اعتراض و تذکر خودم را مکتوب به شهرداری و اعضاء شورا ارسال کردم .

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.