مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان این که تا پایان شهریور ۲۵ بازار میوه و تره‌بار راه‌اندازی خواهد شد از تصمیم برای راه‌اندازی ۲۵ بازار دیگر در نیمه دوم سال خبر داد.

راه‌اندازی ۲۵ بازار میوه و تره‌بار تا شهریور

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران امروز در نشست خبری آخرین فعالیت‌های این سازمان را تشریح کرد.

عبدالحسین رحیمی در این نشست با اشاره به فعالیت سازمان میوه و تره‌بار شهرداری از سال ۵۹ گفت: عمده وظیفه این سازمان تامین مایحتاج شهروندان با توجه به توسعه کمی و کیفی در شهر تهران می‌باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۳۰ بازار میوه و تره‌بار فعال در شهر تهران داریم، گفت: علاوه بر این تعداد میوه و تره‌بار ۱۷ بازار هم در دست ساخت داریم و بنا داریم تا پایان شهریور ۲۵ بازار به بازارهای تهران اضافه کنیم و همچنین ۲۵ بازار هم در نیمه دوم سال راه‌اندازی خواهد شد و با این احتساب راه‌اندازی ۵۰ بازار در طول یکسال در سابقه فعالیت این سازمان بی‌سابقه است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران راه‌اندازی یک بازار در هر محله‌ یکی از تدابیر مدیریتی شهرداری تهران است و به تعداد محلات تهران بازار میوه و تره‌بار ساخته می‌شود.

رحیمی با اشاره به این که مقایسه امروز میادین میوه و تره‌بار شهرداری با دو سال پیش قابل مقایسه نیست و بسیار متفاوت شده گفت: جهت افزایش کیفیت و سیانت از حقوق شهروندان تابوهایی شکسته شد که خیلی‌ها فکر می‌کردند نمی‌شود.

وی در ادامه به برخی از مهمترین اقدامات این سازمان جهت بهبود اقدامات خود اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان این که طرح دست‌چین در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران اجرا شده و براساس این طرح حقوق شهروندان حفاظت شده است. کجا دنیا پول جنسی را پرداخت می‌کنید و جنس را دیگری برای شما انتخاب می‌کند.

به گفته رحیمی براساس توصیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حدود ۱۰۰ بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران که عمدتاً در مناطق کم برخوردار هستند در حال حاضر میوه و تره‌بار به قیمت فله و در هم و با قیمت حدود ۱۰ درصد پایین‌تر از دست‌چین فروخته می‌شود.

وی همچنین عرضه سبزی فاقد گل و ریشه را که از دو سال پیش در میادین تهران آغاز شده است از جمله تدابیر  اتخاد شده برای بهبود خدمات عنوان کرد و افزود: این گل و ریشه سرمایه ملی اس و باید در زمین‌های کشت بماند تا کشت بعدی انجام شود و ما اجازه عرضه سبزی با گل و ریشه را در میادین میوه و تره‌بار شهرداری نمی‌دهیم و طرحی که در اسفند ۹۴ به عنوان طرح پایلوت شروع شده بود امروز در ۱۶۵ بازار در حال انجام است و سبزی بدون گل و ریشه به مردم عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تاکید کرد: در طول یکسال غریب به ۲۶ میلیارد تومان برای مردم با عرضه سبزی بدون گل و ریشه صرفه‌جویی می‌شود.

رحیمی این گونه خدمات ارائه شده در میادنی میوه و تره‌بار را موجب بازگشت مجدد مشتریان قهر کرده با بازارهای تره‌بار دانست.

وی همچنین یکی دیگر از طرح‌های انجام شده جهت تکریم مشتری در میادنی میوه و تره‌بار را عرضه گوشت قرمز و گوشت چرخ‌شده به صورت حضوری و بسته بندی در حضور مشتری دانست.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بر این نکته تاکید کرد که مشتری حق دارد بدان چه گوشت چرخ‌شده‌ای را خریداری می‌کند.

رحیمی با تاکید بر این که سلامتی مردم قابل معامله نیست، گفت: خرید یک کیلو گوشت برای خانواده‌ها سخت است و اگر بخواهد این گوشت مشکل سلامتی برای خانواده‌ها ایجاد کند غیر قابل قبول است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های میادنی میوه و تره‌بار بر این نکته اشاره کرد که امروزه این میادین به صورت غرفه‌بندی نیست و یک فروشگاه بزرگ و یک سالن است و با یک سقف نورگیر و فضای سرامیک شده و محیط برای مشتریان جذاب است.

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران برخی اختلاف قیمت‌ها دربازارهای این سازمان در مقایسه با سطح شهر اشاره کرد و گفت: دست کم برخی از محصولات یک تا یک و نیم برابر بیشتر از قیمت‌های ما است و در طول سال ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت‌ بازارهای ما کمتر از قیمت‌های خارج بازارهای میوه و تره‌بارهای شهرداری است به طوری که میوه‌جات ۳۸ درصد، سبزیجات ۳۰ درصد و حبوبات ۷ درصد ارزانتر از سطح شهر عرضه می‌شود.

در ادامه رحیمی به برخی از اقدامات انجام شده در میادین میوه و تره‌بار که رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد اشاره کرد و گفت: سبد مهربانی در ۱۶۰ بازار میوه و تره‌بار مستقر شده که شهروندان میوه‌ها را در این سبدها جهت استفاده شهروندان نیازمند قرار می‌دهند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در طول یکسال اقلامی به مبلغ تقریبی ۳ میلیارد تومان در سبدهای مهربانی به شهروندان نیازمند اهدا شده است. طرح میوه رایگان برای کودکان و همچنین اجرای همیار مشتری جهت کمک به جابه‌جایی خریدهای انجام شده برای افراد ناتوان از دیگر طرح‌هایی است که در این میادین در حال انجام است.

وی همچنین راه‌اندازی اتاق مادر کودک در میادین را یکی از فعالیت‌های این سازمان دانست که بر این اساس اتاق‌ با استانداردهای لازم جهت عرضه خدمات به مادران دارای فرزند شیرخوار در این میادین انجام می‌شود.

رحیمی همچنین با اشاره به سرانه مصرف آبزیان بین شهروندان تهرانی کم است، گفت: برای تقویت افزایش سرانه مصرف آبزیان شهروندان با مشارکت بخش خصوصی به زودی در میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد سالنی راه‌اندازی خواهد شد که عرضه و عمل‌آوری آبزیان انجام شده و شهروندان قادر خواهند بود ماهی و سایر آبزیان را به صورت سرخ‌شده تحویل بگیرند.

همچنین عرضه آب‌میوه طبیعی از دیگر اقداماتی است که به گفته رحیمی به زودی در برخی از میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.