به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) کتاب «فانوس لالایی» را برای نخستین‌بار همزمان با دهه کرامت و ایام میلاد امام‌رضا(ع) برای گروه سنی کودکان به چاپ رسانده است.

لالایی‌های رضوی برای کودکان در یک کتاب عرضه شد

به گزارش قدس آنلاین، انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) کتاب «فانوس لالایی» را برای نخستین‌بار همزمان با دهه کرامت و ایام میلاد امام‌رضا(ع) برای گروه سنی کودکان به چاپ رسانده است. 

«فانوس لالایی» حاوی مجموعه اشعار و لالایی‌های کودکانه «عبدالجبار کاکایی»، شاعر، نویسنده و ترانه‌سرای نام‌آشناست که به‌عنوان تجربه و نگاهی نو به معارف رضوی در قالب بیانی زبان کودکانه است که با محوریت امام‌رضا(ع) و داستان‌ها و سیره آن حضرت و با بیانی کودکانه سروده شده است.

عبدالجبار کاکایی در گفت وگو با خبرنگار ما درباره این اثر گفت: برای اولین‌بار است که معارف و سیره رضوی به‌صورت ترانه و از نوع لالایی کودکانه سروده شده است .

کاکایی عنوان داشت: بخش موزیک و آهنگ‌گذاری این‌کار نیز توسط فردین خلعتبری انجام شده است .

این شاعر نام‌آشنا در این کتاب، مجموعه اشعار لالایی را برای گروه سنی ب و ج(کودکان دوران دبستان) سروده و بهنشر(انتشارات آستان قدس رضوی) هم این اثر ۳۶ صفحه‌ای مصور رنگی را در قالب کتابهای پروانه منتشر و روانه بازار کرده است.

«لالا لالایی، صحرا خوابیده/ جنگل آرومه، دریا خوابیده/ رو طاقچه فانوس، امشب خاموشه/ دنیا تاریکه، غیر از یک‌گوشه/ صددانه یاقوت، صدریسه پرچم/ صدتا کبوتر، یک‌گوشه با هم/ جایی‌که اونجا آدم خوشبخته/ لالایی امشب، بی‌خوابی سخته...» و ترانه‌های زیبای کودکانه‌ای از این‌دست که تجربه بسیار موفق این شاعر انقلاب است و در بخش شعر و ترانه‌های کودکانه سروده شده است. به‌نشر کتاب «فانوس لالایی» را در قطع خشتی منتشر کرده و با قیمت ۴۵ هزار ریال  در دسترس مخاطبان قرار داده است. شایان ذکر است تصاویر این کتاب برگرفته از پویانمایی «فانوس لالایی» (لالایی‌های رضوی) است که توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید شده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.