خرم آباد- نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: تبلیغ و ترویج زکات مستحب باید مدنظر ما باشد چراکه زکات مستحب متوقف بر زمان خاصی نیست، و در کنار آن نیز یک روحانی باید موارد زکات مستحب را تعیین کرده و در اختیار ما قرار دهد.

تبلیغ و ترویج زکات مستحبی مدنظر باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، ظهر یک‌شنبه در دومین جلسه شورای زکات استان لرستان، با اشاره به این‌که ما در این شورا به‌دنبال اجرای حکم خداوند هستیم، اظهار داشت: مهم این است که ما در راه اجرای این حکم الهی چه کارهایی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: به گفته امام صادق(ع) انسان سودمند دارای پنج صفت وفا، تدبیر، حیا، حُسن خُلق و التزام به احکام دینی است.

آیت‌الله میرعمادی پیاده کردن دستورات و ارزش‌های دینی در جامعه را مهم‌ترین وظیفه دانست و افزود: ما با انقلاب اسلامی به‌دنبال احیا اسلام و دستورات دینی بودیم که مسئله زکات یکی‌ از این دستورات است که همواره در احکام در کنار نماز آمده و شرط قبولی دیگر اعمال بیان شده‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان، ادامه داد: این دو سفر در جهت رفع محرومیت در استان اهمیت بالایی داشتند.

وی با تاکید بر این‌که تبلیغ و ترویج زکات مستحب باید مدنظر ما باشد، عنوان کرد: زکات مستحب متوقف بر زمان خاصی نیست، و در کنار آن نیز یک روحانی باید موارد زکات مستحب را تعیین کرده و در اختیار ما قرار دهد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به ضرورت فعال شدن کمیته‌های تخصصی زکات در استان، بیان کرد: هدف ما از تشکیل این کمیته‌ها استفاده از ظرفیت ادارات در زمینه زکات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر این نکته که کمیته‌های شورای زکات باید در شهرستان‌های استان نیز فعال شوند، تصریح کرد: حضور یک روحانی در کمیته توزیع الزامی بوده و تصمیمات این شورا نیز باید به از ناحیه شورای زکات استان تایید شود.

وی ادامه داد: در زمات فطره نیز اصل رفع محرومیت و فقرا هستند و ما نباید سهم فقرا را در جای دیگر مصرف کنیم، ما باید نیازمندان را مورد توجه قرار داده و آن‌ها را از زکات بی‌بهره نکنیم.

آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: ما باید به‌دنبال این باشیم که زکات را به عنوان فریضه الهی احیا کرده و در مواردی که دین گفته مصرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.