بجنورد- معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ضمن درخواست از نمایندگان مجلس برای تسریع در تصویب لایحه جامع مدیریت بحران که از ۲ سال پیش در دستور کار قانونگذار قرار دارد، گفت: استان خراسان شمالی در مدیریت بحران ناشی از زمین لرزه ۲۳ اردیبهشت ماه کارنامه موفقی از خود به جا گذاشت.

خراسان شمالی در زلزله اخیر کارنامه موفقی داشت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، اسماعیل نجار که در آیین پایانی کارگاه ۲ روزه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در بجنورد سخن می گفت، خاطرنشان کرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به دو مقوله پیش بینی و پیشگیری حوادث تأکید زیادی شده است و برای تحقق این اهداف باید تقویت این سازمان مدنظر قرار گیرد.

وی ایران را کشوری حادثه خیز توصیف کرد و افزود: از ۴۶ نوع حادثه و مخاطره در دنیا، احتمال وقوع ۳۴ عنوان از آن ها در کشورمان وجود دارد بنابراین برنامه ریزی برای ارتقای سطح آمادگی، هم افزایی بین سازمانی، شناسایی و به کارگیری امکانات و تجهیزات روز ضروری است.

وی مشارکت دادن مردم در حوادث به خصوص در زمینه پیشگیری از بروز آن ها را در کنار توجه به نقش سازمان های مردم نهاد و رسانه ها در آگاه کردن جامعه به عنوان بخش دیگری از ضرورت های کار دانست و گفت: شناخت دقیق و علمی مخاطرات باعث می شود که با هزینه ای اندک، از بروز خسارات عمده پیشگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اهمیت آموزش مدیران و مردم برای کسب آمادگی در برابر حوادث احتمالی و انتقال تجربیات موفق در این عرصه را یادآور شد و گفت: مدیریت بحران درواقع، مدیریتی هوشمند و مبتنی بر آینده نگری و اصول علمی روز است.

نجار در ادامه با اشاره به تصویب و ابلاغ مصوبه هیئت وزیران برای اعطای تسهیلات و کمک های بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی، از نمایندگان مجلس نیز خواست برای تصویب سریع تر قانون جامع مدیریت بحران و تقویت اعتبارات و امکانات این بخش تلاش کنند.

وی در حاشیه این مراسم هم با اشاره به این که با نظر قانونگذار، ۵ درصد اعتبارات کل کشور برای مباحث مرتبط با مدیریت بحران درنظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در شرایط بروز بحران ها و حوادث طبیعی، از امکانات تمام سازمان ها و دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و حتی بخش خصوصی کمک گرفته می شود.

در پایان این کارگاه آموزشی، مدیران و کارشناسان برتر مدیریت بحران در دستگاه های اجرایی خراسان شمالی تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.